رشد تولید فولاد کشور به 32 میلیون تن در سال رسیده است

رشد تولید فولاد کشور به 32 میلیون تن در سال رسیده است

دنیای معدن -عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید فولاد کشور از 14 میلیون تن در ابتدای دولت تدبیر و امید به 32 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

رمضانعلی سبحانی فر جمعه شب در دیدار با مردم سبزوار با بیان اینکه یکی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات غیرنفتی است، افزود: سرمایه گذاری در بخش فولاد از عوامل توسعه کشور است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی تولید گندم از پنج میلیون به 14 میلیون در سال افزایش یافته که علاوه بر خودکفایی زمینه صادرات این محصول فراهم شده است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخش دانه های روغنی نیز، تولید از 50 هزار تن به 400 هزار تن در سال افزایش یافته و محصول شکر از یک میلیون تن به یک میلیون و 800 هزار تن در سال رسیده است.
سبحانی فر در پاسخ به این سوال که چرا با وجود لغو تحریم ها و افزایش صادرات نفت هنوز وضعیت اقتصادی دولت خوب نیست، گفت: قبل از تشکیل دولت یازدهم، ارزش نفت بشکه ای حدود 130 دلار بود و امروز با آنکه صادرات نفت افزایش یافته قیمت نفت به کمتر از 50 دلار رسیده است.
وی یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، 32درصد از درآمد فروش نفت به صندوق توسعه، 14 درصد در بخش اکتشافات و توسعه نفت و سه درصد در بخش توازن هزینه می شود و تنها حدود 50 درصد از فروش نفت به دست دولت می رسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین برخی کشورها به سبب ترس از تحریم های آمریکا، در قبال پول نفت، کالا به ایران تحویل می دهند.
سبحانی فر با بیان اینکه با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم های دشمن، شاهد توسعه و پیشرفت کشور هستیم، گفت: دشمن سناریوی یاس و ناامیدی در جامعه را مطرح کرده که اتحاد مردم و پیروی از ولایت فقیه ترفند دشمن را خنثی می کند.
وی با اشاره به تقویت و توسعه زیرساخت های ارتباطات هوایی، ریلی، زمینی، مخابراتی و انرژی در حوزه انتخابیه خود گفت: در بخش مخابرات همه روستاهای منطقه به شبکه ارتباطی اینترنت تجهیز شدند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تاکید کرد: در حوزه راهها، مسیر ترانزیت سبزوار - سلطان آباد و قوچان ردیف اختصاصی گرفته تا این مسیر از باجیگران به قوچان و سبزوار تا بجستان متصل شود و برای چهار بانده شدن مسیر سبزوار - جوین - اسفراین نیز که ترافیک بالایی دارد ردیف اعتبار اختصاصی گرفته شد.
سبحانی فر افزود: همچنین طرح اتصال راه آهن سبزوار به خط سراسری شمال به جنوب با گرفتن ردیف اعتبار و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، به راه آهن کاشمر و تربت حیدریه متصل و در مسیر ریل اصلی جنوب به شمال قرار می گیرد.
وی ادامه داد: افزایش 2 هزار مترمربع ترمینال فرودگاه سبزوار مصوب و در بودجه پیش بینی شده و همچنین مطالعات طرح توسعه این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است.
سبحانی فر اظهار کرد: در روزهای آینده عملیات احداث ساخت نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان سبزوار با هزینه 270 میلیون یورو و اشتغال هزار نفر آغاز و 2 مجوز نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی و 10 مگاواتی برای شهرستان داورزن دریافت شده است.
وی گفت: هم اینک کارخانه فولاد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن محصول فولاد اسفنجی و با اعتباری حدود پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 500 نفر به مرحله تولید رسیده است و عملیات فاز دوم آن با اعتباری حدود 12 هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی 2 هزار نفر آغاز می شود.
سبحانی فر گفت: مجوز ایجاد کارخانه خودرو سازی در سبزوار که با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد ریالی و ظرفیت تولید 120 هزار خودرو با 2 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم که از طریق وزارت صنعت با بخش خصوصی صادر شده بود با مجوز یک برند اروپایی ساخته می شود.
وی ادامه داد: مجوز احداث 11 پایگاه اورژانس در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن صادر و با تأمین آمبولانس این پایگاه ها موافقت شده است که حرکتی عظیم در بخش تامین سلامت غرب خراسان رضوی می باشد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا