جستجوی بازارهای جدید توسط تولیدکنندگان جهانی فولاد ماحصل افزایش تعرفه واردات آمریکا / نیازی به واردات فولات نداریم

جستجوی بازارهای جدید توسط تولیدکنندگان جهانی فولاد ماحصل افزایش تعرفه واردات آمریکا / نیازی به واردات فولات نداریم

دنیای معدن - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توجه به افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا باید مراقب باشیم و تعرفه واردات فولاد را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم تا واردات آن به کشور ما نیز توجیه اقتصادی نداشته باشد.

رمضانعلی سبحانی فر، در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا، اظهار داشت: بر اساس دستور ترامپ تعرفه واردات فولاد به آمریکا به میزان 50 درصد افزایش پیدا کرده است، با توجه به این مسئله که آمریکا خود تولیدکننده فولاد است اما به دلیل ارزان بودن فولاد واداتی چین و اروپا صنعت فولاد این کشور آسیب می دید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تصمیم ترامپ در جهت حمایت از صنعت تولید فولاد کشور آمریکا بوده است، گفت: امروز با توجه به اینکه آمریکا مصرف کننده عمده فولاد در جهان است این افزایش تعرفه وادات توسط این کشور باعث می شود تا تولیدکنندگان فولاد جهان به دنبال بازارهای جدیدی باشند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبیعی است با توجه به تعرفه پایین واردات فولاد به کشور ما تولیدکنندگان فولاد محصولات خود را به سمت کشورهایی همانند ما هدایت کنند، ادامه داد: کشورهای دارای تعرفه پایین واردات فولاد می تواند هدف مناسبی برای صادرات این محصول باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم و تعرفه واردات فولاد را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم تا واردات آن توجیه اقتصادی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تقریبا به میزان نیاز داخلی به فولاد تولید داریم و نیازی به واردات فولاد وجود ندارد./

پایان پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا