پروژه « کلاریفایر آبرسانی» احیا فولاد خراسان یکی از پروژه برتر شناخته شد

پروژه « کلاریفایر آبرسانی» احیا فولاد خراسان یکی از پروژه برتر شناخته شد

دنیای معدن -پروژه بهبود بهره وری فولاد خراسان با عنوان « اصلاح طرح کلاریفایر» در پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران موفق به کسب لوح تقدیر شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان: این پروژه با بازیافت و صرفه جویی در مصرف آب در واحدهای احیاء مستقیم مجتمع و کاهش توقفات خط تولید، بر اساس تیم ارزیابی کارشناسان ایمیدرو در 2 اسفند ماه سال جاری و با رای کمیته داوران این جایزه یکی از پروژه برتر این همایش شناخته شد.

رییس آبرسانی واحد احیاء فولاد خراسان که در این همایش حضور داشت از مزایایی اجرای این پروژه گفت: با همکاری کارکنان این واحد در اجرای این پروژه موفق شدیم در مصرف آب،کاهش 30 درصد و همچنین صرفه جویی 160 میلیاردی در هزینه ها را داشته باشیم.

مهندس احمد فروزانفر در این باره افزود:با اجرای این پروژه نیز توقفات خط تولید را از این بابت در واحد احیا به صفر رساندیم.

در حاشیه این همایش مهندس احمدی مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان با مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر گفت: موضوع این است که کشور ما با بحران آب روبه‌رو است و راهکارهایی که بتوانند ما را در جهت بهینه‌سازی مصرف آب در این صنعت به پیش ببرد، ضروری به‌نظر می‌رسد. بنابراین فولاد خراسان همواره سعی دارد  مصرف آب را به حداقل برساند، بنابراین  اگر در مصرف آب بهینه سازی نشود با کاهش 30 درصدی تولید و  میلیاردها ریال خسارت مواجه می شویم.

 

این همایش با حضور رییس هیات ایمیدرو و جمعی مسئولان و مدیران و کارشناسان بخش معدن و صنایع معدنی که در روز  14 اسفند ماه 96 در محل سالن همایش جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس تهران همچنین با شعار« بهره وری بنیان، رقابت پذیری در اقتصاد مقاومتی با همت سازمان ایمیدرو برگزار شد.

گفتنی است در  چهارمین جایزه این همایش در سال گذشته،پروژه « افزایش راندمان نسوز پاتیل های ذوب از طریق تغییر نوع نسوز لایه ایمنی پاتیل» که توسط مهندس شفیعیان، مدیر فولادسازی مجتمع  ارائه شد،به عنوان یکی از پروژه های برتر در همایش از آن تقدیر شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا