افزایش تعرفه واردات فلزات ۷ میلیون کارگر آمریکایی را بیکار می کند/ترامپ می گوید: اول آمریکا

افزایش تعرفه واردات فلزات ۷ میلیون کارگر آمریکایی را بیکار می کند/ترامپ می گوید: اول آمریکا

دنیای معدن - افزایش تعرفه های واردات فلزات به آمریکا ۱۴۰ هزار کارگر را به صورت مستقیم و ۶,۵ میلیون کارگر را به صورت غیرمستقیم در این کشور بیکار می کند. با این حال «دونالد ترامپ» بر تصمیم خود پافشاری می کند و آن را عادلانه می خواند. به گزارش دنیای معدن، در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه واردات فلزات (فولاد و آلومنیوم) به این کشور موجی از نگرانی درباره بیکاری صدها هزار کارگر به راه افتاده است. در دو دهه گذشته با سیاست های فعلی این کشور؛ ۵۰ هزار کارگر آمریکایی در این صنعت بیکار شده اند و حالا دونالد ترامپ بار دیگر به منظور راه انداختن یک جنگ تجاری با کشور چین، بر طبل ناعادلانه بودن طراز تجاری آمریکا با دیگر کشورها می کوبد. وبسایت شبکه سن.ان.ان گزارش داده است که افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومنیوم به آمریکا اشتغال ۱۴۰ هزار کارگر را تهدید می کند؛ چراکه شرکت های آمریکایی فلزات ارزان قیمت وارداتی از چین و دیگر کشورها را به فلزات گران قیمت تولید شده در آمریکا ترجیح می دهند و در صورت عملی شدن تصمیم ترامپ، ناچار می شوند که به منظور کاهش هزینه های خود، تعداد بسیار زیادی از کارگران خود را تعدیل کنند. علاوه بر کارگران آمریکایی، صدها هزار کارگر در دیگر کشورهای صادر کننده فولاد به آمریکا بیکار می شوند. سی.ان.ان رقم دقیق کارگرانی که اشتغالشان به واسطه این جنگ تجاری از بین می رود را ذکر نکرده، اما تاکید کرده است که تعداد زیادی از آنها در مکزیک و کانادا کار می کنند. در آمریکا هم بیشتر کارگرانی که از لجاجت رئیس جمهور متضرر می شوند در ایالت های پنسیلوانیا و ایندیانا مشغول به کار هستند. در آمریکا علاوه بر این ۱۴۰ هزار کارگر که مستقیما بیکار می شوند، ۶,۵ میلیون کارگر نیز به صورت غیرمسقیم در خطر از دست مشاغل خود هستند، بیشتر آنها در صنایع خوروسازی این کشور کار می کنند؛ صنایعی که اکثرا بار ایجاد اشتغال را بر دوش می کشند، با این حال رئیس جمهور مصر بر افزایش تعرفه های واردات به آمریکا است و گوش شنوایی هم در مقابل انتقادات ندارد. ترامپ در آخرین توییت خود تاکید کرده است که این تصمیم درستی است؛ چراکه تراز تجاری آمریکا با چین را منصفانه می کند. در سال ۲۰۰۰ جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری آمریکا به مدت دو سال دست به افزایش تعرفه واردات فلزات به آمریکا زد، اما پس از بیکاری ۵۰ هزار کارگر و متضرر شدن صنایع فولاد تصمیم خود را ملغی اعلام کرد؛ با این حال ترامپ با شعار اول آمریکا به دنبال حرکت معکوس در مسیر تجارت جهانی است.

به گزارش دنیای معدن، در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه واردات فلزات (فولاد و آلومنیوم) به این کشور موجی از نگرانی درباره بیکاری صدها هزار کارگر به راه افتاده است. در دو دهه گذشته با سیاست های فعلی این کشور؛ ۵۰ هزار کارگر آمریکایی در این صنعت بیکار شده اند و حالا «دونالد ترامپ» بار دیگر به منظور راه انداختن یک «جنگ تجاری» با کشور چین، بر طبل ناعادلانه بودن طراز تجاری آمریکا با دیگر کشورها می کوبد.

وبسایت شبکه سن.ان.ان گزارش داده است که افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومنیوم به آمریکا اشتغال ۱۴۰ هزار کارگر را تهدید می کند؛ چراکه شرکت های آمریکایی فلزات ارزان قیمت وارداتی از چین و دیگر کشورها را به فلزات گران قیمت تولید شده در آمریکا ترجیح می دهند و در صورت عملی شدن تصمیم «ترامپ»، ناچار می شوند که به منظور کاهش هزینه های خود، تعداد بسیار زیادی از کارگران خود را تعدیل کنند.

علاوه بر کارگران آمریکایی، صدها هزار کارگر در دیگر کشورهای صادر کننده فولاد به آمریکا بیکار می شوند. سی.ان.ان رقم دقیق کارگرانی که اشتغالشان به واسطه این جنگ تجاری از بین می رود را ذکر نکرده، اما تاکید کرده است که تعداد زیادی از آنها در مکزیک و کانادا کار می کنند. در آمریکا هم بیشتر کارگرانی که از لجاجت رئیس جمهور متضرر می شوند در ایالت های پنسیلوانیا و ایندیانا مشغول به کار هستند.

در آمریکا علاوه بر این ۱۴۰ هزار کارگر که مستقیما بیکار می شوند، ۶,۵ میلیون کارگر نیز به صورت غیرمسقیم در خطر از دست مشاغل خود هستند، بیشتر آنها در صنایع خوروسازی این کشور کار می کنند؛ صنایعی که اکثرا بار ایجاد اشتغال را بر دوش می کشند، با این حال رئیس جمهور مصر بر افزایش تعرفه های واردات به آمریکا است و گوش شنوایی هم در مقابل انتقادات ندارد. ترامپ در آخرین توییت خود تاکید کرده است که این تصمیم درستی است؛ چراکه تراز تجاری آمریکا با چین را منصفانه می کند.

در سال ۲۰۰۰ جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری آمریکا به مدت دو سال دست به افزایش تعرفه واردات فلزات به آمریکا زد، اما پس از بیکاری ۵۰ هزار کارگر و متضرر شدن صنایع فولاد تصمیم خود را ملغی اعلام کرد؛ با این حال ترامپ با شعار «اول آمریکا» به دنبال حرکت معکوس در مسیر تجارت جهانی است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا