اروپا تعرفه ۳.۵ میلیارد دلاری علیه واردات آمریکا وضع می کند

اروپا تعرفه ۳.۵ میلیارد دلاری علیه واردات آمریکا وضع می کند

دنیای معدن - اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تعرفه ۳.۵ میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای مختلف از ایالات متحده است. به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، منابع آگاه اتحادیه اروپا اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح و برنامه اش برای اعمال تعرفه علیه واردات فولاد و آلومینیوم را اجرا کند، اتحادیه اروپا نیز تعرفه 3.5 میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای مختلف از آمریکا اعمال خواهد کرد. کمیسیون اروپا نیز گفته است که واکنش قاطعی به پیشنهاد ترامپ برای اعمال تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی علیه واردات آلومینیوم نشان خواهد داد. منابع آگاه اروپایی تصریح کردند: اتحادیه اروپا در حال بررسی تدابیر و اقدامات تلافی جویانه ای است که ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد تا این کشور مجبور به برقراری تعادل در روابط تجاری با بروکسل شود. آمریکا به بهانه حمایت از امنیت ملی قصد دارد این تعرفه های وارداتی را اعمال کند ولی اتحادیه اروپا بر این باور است که اتخاذ چنین تدابیری ، نوعی از سیاست های حمایتی برای صنایع و شرکتهای بزرگ آمریکایی است. صادرات فولاد اروپا به آمریکا در سال 2017 به 5.3 میلیارد یورو معادل 6.53 میلیارد دلار رسیده و صادرات آلومینیوم نیز 1.1 میلیارد یورو بوده است. روبرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی نیز نگرانی خود را نسبت به تصمیم ترامپ و خطر وقوع جنگ تجاری در جهان اعلام کرده است. وی در سخنانی تاکید کرد: جنگ تجاری به نفع هیچ کسی نیست. سازمان تجارت جهانی آشکارا نگرانی خود را نسبت به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم اعلام می کند. این سازمان به دقت شرایط را زیر نظر دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، منابع آگاه اتحادیه اروپا اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح و برنامه اش برای اعمال تعرفه علیه واردات فولاد و آلومینیوم را اجرا کند، اتحادیه اروپا نیز تعرفه 3.5 میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای مختلف از آمریکا اعمال خواهد کرد.

کمیسیون اروپا نیز گفته است که واکنش قاطعی به پیشنهاد ترامپ برای اعمال تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی علیه واردات آلومینیوم نشان خواهد داد.

منابع آگاه اروپایی تصریح کردند: اتحادیه اروپا در حال بررسی تدابیر و اقدامات تلافی جویانه ای است که ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد تا این کشور مجبور به برقراری تعادل در روابط تجاری با بروکسل شود.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت ملی قصد دارد این تعرفه های وارداتی را اعمال کند ولی اتحادیه اروپا بر این باور است که اتخاذ چنین تدابیری ، نوعی از سیاست های حمایتی برای صنایع و شرکتهای بزرگ آمریکایی است.

صادرات فولاد اروپا به آمریکا در سال 2017 به 5.3 میلیارد یورو معادل 6.53 میلیارد دلار رسیده و صادرات آلومینیوم نیز 1.1 میلیارد یورو بوده است.

روبرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی نیز نگرانی خود را نسبت به تصمیم ترامپ و خطر وقوع جنگ تجاری در جهان اعلام کرده است.

وی در سخنانی تاکید کرد: جنگ تجاری به نفع هیچ کسی نیست. سازمان تجارت جهانی آشکارا نگرانی خود را نسبت به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم اعلام می کند. این سازمان به دقت شرایط را زیر نظر دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا