بازارهای آسیایی سقوط را از سر گرفتند:

شاخص هنگ سنگ شرکت های چینی، بدترین متغیر معاملاتی ماهانه در جهان

شاخص هنگ سنگ شرکت های چینی، بدترین متغیر معاملاتی ماهانه در جهان

شاخص هنگ سنگ شرکت های چینی با کاهش 2.2 درصدی همراه شد و این متغیر بدترین شاخص معاملاتی در جهان در ماه جاری شد که افت 9 درصدی را در یک ماه به ثبت رسانده است.

سخنان دیروز رئیس جدید فدرال رزرو در ساعات ابتدایی بازار آمریکا موجب افت شاخص های آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی امروز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، انتشار گزارش های ضعیف اقتصادی از چین، سخنرانی رئیس فدرال رزرو برای نخستین بار به عنوان یک مقام رسمی، افزایش قیمت ین در پی اقدام بانک مرکزی این کشور مبنی بر کاهش انتشار اوراق قرضه بلند مدت، همگی عامل افت شاخص های آسیایی در معاملات امروز بودند.

بر این اساس، شاخص آسیا پاسفیک در پی افت قیمت سهام شرکت های خدمات مالی، تکنولوژی و مواد اولیه، با روند منفی همراه شد.

بیشتر شاخص های جهانی کاهش داشتند و متغیرهای معاملاتی در چین و هنگ کنگ در پی کاهش میزان تولیدات در چین با بیشترین میزان کاهش یک روزه در ماه فوریه نسبت به پنج سال گذشته همراه شدند.

در این بین ، گزارش های آماری ژاپن نیز نگران کننده بود. افت میزان تولیدات کارخانه ای نسبت به ماه ژانویه و افت میزان خرده فروشی در ماه گذشته نسبت به ماه دسامبر، رویکرد اقتصادی جدیدی را برای این کشور ایجاد کرد.

سخرانی جرومی پاول ،رئیس جدید فدرال رزرو، گمانه ها را نسبت به افزایش نرخ بهره  برای 4 مرتبه در سال جاری تشدید کرد. وی طی اظهاراتی بیان داشت: اقتصاد قوی ممکن است سیاست مداران را بر آن دارد که بیش از سه مرتبه نرخ بهره را در سال جاری افزایش دهند.

وی گفت: انتظار می رود که در دو سال آینده اقتصاد آمریکا به روزهای خوب نزدیک شود و پیش بینی من این است که این روند صعودی از ماه دسامبر شکل واقعیت به خود می گیرد.

این خبر ها موجب شد شاخص ها در چین و هنگ کنگ روند منفی به خود بگیرند.

شاخص هنگ سنگ شرکت های چینی با کاهش 2.2 درصدی همراه شد و این متغیر بدترین شاخص معاملاتی در جهان در ماه جاری شد که افت 9 درصدی را در یک ماه به ثبت رسانده است.

شاخص تاپیکس ژاپن با کاهش 1.2 درصدی همراه شد و شاخص نیکی نیز 1.4 درصد منفی شد.

شاخص اصلی در بورس هنگ کنگ 1.3 درصد افت کرد و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز یک درصد منفی شد . اس اند پی استرالیا 0.7 درصد منفی شد و شاخص آسیا پاسفیک با افت یک درصدی معاملات را خاتمه داد .

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا