بهترین عملکرد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ رقم می‌خورد

بهترین عملکرد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ رقم می‌خورد

دکتر «گاربیس ایرادیان» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه مالی بین‌المللی IIF گفت: ایران در سال آینده میلادی پس از عربستان بعنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «شینهوا»، بر اساس مطالعات موسسه مالی بین المللی IIF که در «واشنگتن» آمریکا قرار دارد، با رفع تحریم ها از ایران، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی بهترین عملکرد را در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت.

در همین حال این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد، به دلیل کاهش جهانی قیمت نفت رشد اقتصادی ۱۵ کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری میلادی بیش از ۳ درصد نخواهد بود؛ این درحالی است که میانگین رشد اقتصادی این کشورها از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی ۴.۵ درصد گزارش شده بود.

همچنین موسسه مالی بین المللی IIF به این نکته اشاره کرد که در سال آینده میلادی تنها تعداد اندکی از کشورهای این منطقه دارای رشد اقتصادی قابل قبولی خواهند بود که در میان آنها جمهوری اسلامی ایران با رشد اقتصادی چشمگیر نزدیک به ۶ درصد روبرو خواهد شد؛ این در حالی است که پیش بینی از رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی تنها ۱.۴ درصد است.

بر همین اساس دکتر «گاربیس ایرادیان» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا موسسه مالی بین المللی ILF گفت: ایران در سال آینده میلادی بعد از عربستان بعنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه خواهد بود و امارات در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا