برنامه ریزی برای تولید 110 میلیون تن فولاد در کشور

برنامه ریزی برای تولید 110 میلیون تن فولاد در کشور

دنیای معدن -وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: برنامه ریزی برای تولید 110 تن فولاد در کشور شروع شده است و این مجموعه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیک دارد.

محمد شریعتمداری بعد از ظهر دیروز در مراسم بهره برداری از یک واحد تولیدی در شهرستان آمل اظهار کرد: واحد تولیدی مکان مقدس و محل عبادت است به این دلیل که اشتغال باعث می شود انسان به خدا نزدیک شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین رسالت ما این است که برای جوانان شرایط زندگی مناسب مادی و معنوی فراهم کنیم، با تامین منافع مادی زمینه سازی برای تقویت معنویت فراهم می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حضور بنده در این مکان به احترام کار و تولید است، آمل رتبه صنعت استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به شرایط زیست محیطی استان مازندران که ممکن است فعالان صنعتی از ناحیه محیط زیست و منابع طبیعی احساس خطر کنند، گفت: در همه جا دنیا در دل طبیعت فعالیت صنعتی انجام می شود، مهم این است که استانداردها رعایت شود.

شریعتمداری با اعلام اینکه طرح حمایت از تولید با رعایت استانداردها در دولت تدبیر و امید در حال اجرا است،گفت: آقای کلانتری قبل از انتصاب به عنوان مسؤول محیط زیست کشور، یک جلسه ای مناسب با ایشان داشتیم و دست مردانه به من دادند و گفتند با رعایت استانداردها مانع فعالیت تولیدات صنعتی در کشور نمی شویم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما تمرکزگرا شده است، افزود: از همه ظرفیت در کشور باید استفاده کرد، اینکه همه منابع در تهران جمع شود مناسب نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رعایت مسائل زیست محیطی در استان تا حدودی هزینه بر است، این موضوع را باید تحمل کرد.

وی با اعلام اینکه مشکلات و مسائلی در کشور وجود دارد، گفت: این مسائل را باید تحمل کرد، بسیار دردناک است که این پروژه در 10 سال گذشته باید کلنگ زنی می شد ولی امروز این اقدام انجام شده است.

شریعتمداری ادامه داد: استاندار مازندران از اقتدار خویش در استان استفاده کند و این مجموعه در موعد مقرر تعیین شده به بهره برداری برسد، در مناطق مختلف کشور دیدم که هر جا استاندارهای اراده کردند ارتباطات مناسب بین دستگاهی ایجاد شده است، در استان مازندران هم این احساس وجود دارد که متولیان اجرایی با همدیگر همراه هستند.

وی اضافه کرد: رفع موانع تولید در این مجموعه قابل انجام بود، ما باید امید به آینده داشته باشیم، از مسؤول صنعت استان پرسیدم که میزان جواز تاسیس در استان چه طور است به من اعلام کردند که 10 درصد رشد دارد، یعنی اگر سال گذشته 400 نفر تقاضا کردند امسال 40 تا اضافه شده است و اگر این راه دچار مشکل بود افراد جدید برای ایجاد واحد صنعتی اقدام نمی کردند که این مشکلات از گذشته هم وجود داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امید مردم نباید خشکاند، بهمن ماه عجیب و غریب است، ماهی است که حیات مجدد ایران و اسلام را امام راحل برای ما زنده کرده است و ما فراموش نمی کنیم، در این ایام ما به یاد داشته های و نداشته های قبل و بعد انقلاب می افتیم، در هر زمینه ای نگاه کنیم،گام های بسیار بلندی در کشور با وجود فشارها و تحریم ها برداشته شده است.

شریعتمداری یادآور شد: در واحدهای کوچک و بزرگ، در مباحث علم و فناوری و در صنعت هسته ای با نگاه به داخل به قله های مناسبی رسیدیم، میزان تولید علم در کشور افزایش پیدا کرده است، توانایی و دستاوردهای این ملت قابل شمارش نیست.

وی با اعلام اینکه امروز بیش از 33 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور است، گفت: برنامه ریزی برای تولید 110 میلیون تن فولاد در کشور شروع شده است و این مجموعه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه به واسطه ظهور و بروز انقلاب اسلامی قله های دانش در سطح روستاهای کشور هم دست یافتنی شده است، گفت: مشکلات وجود دارد ولی با وجود مشکلات کسب و کار در کشور رونق گرفت، واحدهای صنعتی در کشور مشکلاتی دارند ولی از مشکلات عبور می کنند، به همین دلیل تقاضا برای جواز تاسیس وجود دارد و 51 هزار نقطه کشور در حال سازندگی است و تقاضای جدید وجود دارد.

وی با اعلام اینکه 85 هزار واحد صنعتی در کشور بیشتر نداریم، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 16 هزار جواز تاسیس صادر شده است، در دهه فجر 375 صنایع بزرگ و کوچک با سرمایه گذاری 3 هزار و 331 میلیارد تومان ایجاد شده است.

شریعتمداری ادامه داد: با این حجم کار امید در کشور ایجاد شده و کشور ما توانمند است، در تولید مصر صفر بودیم،امروز 450 هزار تن ظرفیت تولید این محصول در کشور داریم.

وی با اعلام اینکه آینده با همه سختی ها برای کشور و مردم درخشان است، گفت: دلار هر جا می خواهد برود و هر چه می خواهد بشود، مردم مقاوم هستند، در توانایی این کشور شک نکنید،در همه زمینه ها کشور توانایی های زیادی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه درست هست در استان مازندران و نقاط سبز کشور زخم های وجود دارد، افزود: باید این زخم ها را درمان کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه استاندار مازندران یک ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است، گفت: با ایشان همراهی کنید، همدیگر را تحمل کنیم، اجازه بدهیم تعداد تولید کننده در استان افزایش پیدا کند.

شریعتمداری با بیان اینکه باید تلاش کنیم که شرکت های بزرگ در کشور ایجاد شوند،افزود: شرکت های ایرانی باید بدرخشد، از توسعه برندینگ در استان حمایت شود، با توسعه تولید می توانیم موفق شویم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا