با فرضیات محافظه کارانه هم افق فولاد خراسان مثبت و روشن است

با فرضیات محافظه کارانه هم افق فولاد خراسان مثبت و روشن است

دنیای معدن -فعالان بازار سرمایه با هدف «تحلیل وضعیت صنعت فولاد و بررسی شرایط شرکت فولاد خراسان» از نزدیک، از مجتمع بازدید کردند.

روز چهارشنبه 25 بهمن ماه 1396جمعی از مدیران ارشد شرکت های کارگزاری، مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی، سرمایه گذاری و کانون نهادهای سرمایه گذاری، رسانه ها اقتصادی و نمایندگان «شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات» به عنوان یکی از سهامداران عمده فولاد خراسان  با حضور در این مجتمع، از نزدیک با روند تولید، طرح های توسعه و برنامه های این شرکت آشنا شدند.
در نشستی که پیش از بازدید در محل سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان» با خیر مقدم به مهمانان، گفت:  این مجتمع 4 میلیون تن مواد اولیه، قطعات و تجهیزات را در خود جای داده است و سالانه بالغ بر 2 میلیون تن محصول از این مجتمع خارج می شود.

مهندس سیدحسین احمدی با اشاره به ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر به طور مستقیم در این شرکت، خاطرنشان ساخت: به جز ایجاد اشتغال مستقیم، هزاران فرصت شغلی غیر مستقیم در این شرکت ایجاد شده و  علاوه بر منابعی که شرکت سالانه صرف توسعه خود می کند، بالغ بر 2000 میلیارد ریال سریزهای توسعه اجتماعی، از قبیل پرداخت مالیات، عوارض، شبکه های تامین انرژی، تامین اجتماعی و... برای منطقه و کشور دارد.

احمدی افزود: این بیابانی که 20 سال قبل بصورت بیابانی لم یزرع و دیم زار بوده، امروز به بزرگترین قطب صنعت در شرق کشور تبدیل شده است.

وی با بیان این که در این مکان افتخار داشته ایم که در خدمت تمامی روسای جمهور وقت باشیم، افزود: این به دلیل اهمیت این مجموعه به عنوان چهارمین فولادساز بزرگ کشور و اثر بخشی اجتماعی و  اقتصادی و اقدامات توسعه ای آن است و در هفته های آتی هم برای افتتاح واحد گندله سازی، میزبان رییس جمهور محترم، جناب آقای دکتر روحانی، خواهیم بود.

مدیر عامل فولاد خراسان افزود: در سال هایی که از تاسیس فولاد خراسان می گذرد، این مجتمع 10 هزار میلیارد ریال سود خالص نصیب سهامداران خود کرده،  که تمام آن مجددا به مجتمع برگشته و صرف طرح های توسعه ای شده است.

وی با بیان این که امروز ظرفیت تولید ما به مرز 1.5 میلیون تن فولاد خام  رسیده، افزود: چشم انداز ما 3 میلیون تن در سال است و تنها حلقه مفقوده زنجیره تولید ما تامین کنسانتره است که امیدواریم آن هم  حداکثر ظرف 2 سال آینده با افتتاح پروژه کنسانتره فولاد خراسان در منطقه­ی سنگان، مرتفع شود.

مهندس احمدی افزود: مجتمع فولاد خراسان، جزو خوش نام ترین بنگاه های اقتصادی است که یک ریال بدهی مالیاتی و بانکی معوقه ندارد؛ به طوری که علی رغم فشار سال های اخیر و مشکلات بازار فولاد و شرایط نقدینگی فولاد در کشور، در پرداخت حقوق پرسنل خود هم تاخیری نداشته ایم. وی با عنوان نمودن این که، فولاد خراسان، مجموعه ای پایدار است، افزود: به همین دلیل همواره رابطه خوب با ذینفعان و بالاستان داریم و در تامین چرخه مواد اولیه خود نیز مشکلی نداریم.

وی چشم انداز فولاد خراسان را، عنوان «قطب سوم فولاد در داخل کشور» دانست و اضافه کرد: در میان فولادسازان از مجموعه هایی هستیم که با تامین زیر ساخت های تولید، از جمله  آب، برق، گاز و... برای توسعه ها و چشم انداز سال 1404 مشکل خاصی نداریم و نظر کارشناسان وزارت صنایع هم این است که با توجه به زیرساخت هایی که در اینجا فراهم شده است، باید جایگاه ویژه ای در ماموریت تولید 55میلیون تن فولاد، بر اساس افق چشم انداز سال 1404 کشور به این شرکت اختصاص  یابد.

در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخی با حضور شکرانی، معاون مالی و امور اقتصادی و پارسا، معاون بازاریابی و فروش مجتمع برگزار شد و اعضای حاضر در جلسه سوالات خود را مطرح نمودند. 

در بدبینانه ترین فرضیه ها هم، افق فولاد خراسان روشن است

یک کارشناس تحلیلگر « بورس 24» با تاکید بر مزایای این گونه بازدید ها می گوید: از ویژگی های این بازدید، آشنایی تحلیل‌گران با مواد و محصولات و روند تولید بود که تا کنون صرفا کسب این اطلاعات از صورت های مالی و اخبار صورت می گرفت، اما در این بازدید فرصتی دست داد تا از نزدیک با مواردی همچون تولید مقاطع ساختمانی فولاد، آهن اسفنجی و گندله، ویژگی­های فیزیکی آن­ها و نیز روند تولید بیشتر آشنا شویم.

مهدی بابایی با ارایه اطلاعاتی از بازار جهانی تولید فولاد، وضعیت مواد اولیه و قطعات و نیز اطلاعات مالی و ارزی موجود، گفت: بر اساس فرضیات بدبینانه و تحلیل­های محافظه کارانه، شرایط فولاد خراسان را می توان مثبت ارزیابی کرد و به نظر می رسد که در صورت رفع حلقه های مفقوده­ی زنجیره تولید، می توان آینده این شرکت را در 5ساله آینده روشن و امیدبخش ارزیابی کرد.

گفتنی است که این بازدید به همت پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی «بورس24»، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت مجتمع فولاد خراسان صورت گرفت. 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا