رویترز اعلام کرد:

افزایش ۲۹ درصدی واردات سنگ آهن چین از ایران

افزایش ۲۹ درصدی واردات سنگ آهن چین از ایران

گروه معادن >سنگ آهن - واردات سنگ آهن چین از ایران، در ماه ژانویه با ۲۹ درصد افزایش به ۱.۵۴ میلیون تن رسید.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از رویترز، در حالیکه تولیدکنندگان فولاد در چین در آستانه تعطیلات یک هفته ای سال نوی چینی در حال افزایش ذخایر خود هستند، آمارهای موسسه تامسون رویترز حاکی است، واردات سنگ آهن چین در ماه ژانویه به ارقام بالایی رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان واردات سنگ آهن چین از طریق دریا در ماه گذشته میلادی به 93.7 میلیون تن رسید. میزان واردات در ماه فوریه نیز تاکنون از مرز 70 میلیون تن عبور کرده است.

این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن چین در ماه دسامبر 84.14 میلیون تن اعلام شده بود. میزان واردات در ماه ژانویه بالاترین رقم 6 ماه اخیر محسوب می شود و تنها اندکی از 94.54 میلیون تنی است که چین در ماه نوامبر وارد کرده بود.

میزان واردات سنگ آهن چین از ایران، در ماه ژانویه با 29 درصد افزایش به 1.54 میلیون تن رسید. ایران پنجمین تامین کننده بزرگ سنگ آهن چین محسوب می شود. به گفته کیوان جعفری تهرانی، مدیر شرکت ایرانی جامع تجارت ، در آستانه افزایش تعرفه صادرات از ماه آینده، صادر کنندگان ایرانی محموله های بیشتری را صادر کرده اند.

چین در سال 2017 مجموعا 1.074 میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که رقمی بی سابقه محسوب می شد. بیش از 60 درصد این رقم از استرالیا و حدود 20 درصد از برزیل تامین شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا