فولاد خام در کشور جایگاه چهاردهم فولاد جهان را داراست/ در مسیر شعارانقلاب گام برداریم

فولاد خام در کشور جایگاه چهاردهم فولاد جهان را داراست/ در مسیر شعارانقلاب گام برداریم

دنیای معدن - وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:باید ذخایر خود را حفظ کنیم و به سمت دانش صنعتی برویم و توسعه فعالیت های صنعتی را به سمت نوآوری سوق دهیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت؛ گفت:طی چندسال اخیر ظرفیت تولید فولاد خام در کشور از 500هزار تن به 33میلیون تن رسیده است که با این افتخار بزرگ کشور تواسته جایگاه چهاردهم فولاد جهان را از آن خود کند.

محمد شریعتمداری افزود:وی بااشاره به ایام الله دهه فجر سخنانی رادررابطه بادستاورد های مهم انقلاب از سوی ملت ایران ارائه داد و افزود:این نظام بر اساس مردم سالاری دینی اداره می شود و همه بایدتلاش کنیم کشورخود را بهتر از پیش بسازیم و از همه امکانات در سایه اتحاد بین ملت جلو برویم و در مسیر شعارانقلاب گام برداریم.

وزیر صنعت گفت:تمامی این فعالیت ها نشان می دهد که کار و تلاش در کشور جریان دارد و آینده کشور درخشان است که این اقدامات بخشی از صنعت و معدن است که متکی به معادن طبیعی است و باید ذخایر خود را حفظ کنیم و به سمت دانش صنعتی برویم و توسعه فعالیت های صنعتی را به سمت نوآوری سوق دهیم.

وی ادمه داد:اکنون مجموعه تولید فولاد خام 110میلیون تن ظرفیت تولید زنجیره فولاد در کشور با بیش از 57درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت است که مجموعه ای از کارو تلاش در حال انجام است.

شریعتمداری با بیان اینکه کشور در 9ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه یکسال اخیر در تقاضای تامین واحدهای صنعتی رشد 23درصدی داشته است بیان داشت:فضای خوبی نیست و باید تلاش بیشتر شود اما با تمام این محدودیت ها تقاضای تامین برای واحدهای صنعتی رو به رشد است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:روند سنگ آهن در کشور بدنیست و معادن بزرگ سنگ آهن در کشور شناسایی شده اما مانند نمونه های مشابه در سطح زمین نیستند و کمی در اعماق زمین هستند.

شریعتمداری تصریح کرد:در جنوب استان یزد یک ظرفیت بزرگ سنگ آهن دیگری شناسایی شده که با رگه های بهتری به سطوح بالتری خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با تولید 30میلیون تن اهن اسفنجی رتبه اول در جهان را دارا هستیم خاطرنشان کرد:در بین دنیا بهترین شرایط را داریم به طوری که در سال 2016تولید فولاد در دنیا 1درصد رشد داشته اما در ایران 11درصد رشد داشته است و در سال 2017ایران با رشد 6درصدی نیا 22درصد رشد تولید فولاد داشته است.

شریعتمداری بابیان اینکه یکی از مهمترین ضعف های ما سنگ آهن است گفت:در زنجیره های تولید فولاد کشور در رابطه با اکتشافات باید کارهای جدیدی صورت بگیرد و واحد های جدیدی فولاد در زمینه پایین دست به سمت دریاها بروند و واحدهای مستقیم را باید در کنار دریاها تولید کرد.

 

وزیر صنعت،معدن و تجارت بیان داشت:فعالیت های صنعتی کشور با مشکلاتی مواجه است که بخشی در درون فعالیت های صنعتی و تجاری کشور وبخشی مشکلات برون زا و ناشیاز فعالیت دیگر دستگاه ها است.

گفتنی است:صبح فردا وزیر صنعت،معدن و تجارت از کارخانه گندله این شهرستان به همراه جمعی از مسوولان بازدید می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروزبه همراه معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو در افتتاح چندین طرح و در نشست شورای اداری استان یزد شرکت کرده و پس از آن اقدام به بازدید از بافت تاریخی یزد می کند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا