کارشناس بازار سرمایه:

بازار ارز هیجانی است و باید در انتظار تثبیت آن بود

بازار ارز هیجانی است و باید در انتظار تثبیت آن بود

پیش بینی قیمت ارز بستگی به متغیرهای متعددی دارد و کار سختی است به همین دلیل نمی توان راجع به آن اظهار نظر دقیقی کرد اما اگر ارز در محدوده های فعلی قیمت ها بدون نوسان تثبیت شود ، قطعا کف قیمتی ارز همین نرخ های فعلی است.


در حال حاضر بازار ارز هیجانی است، باید مدتی صبر کرد و اگر قیمت ها در همین محدوده ها چند روز معامله شوند بازار ارز تثبیت می شود. به نظر می رسد کف قیمتی ارز همین نرخ های فعلی است.

مهرزاد منتظری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درباه نوسان های اخیر نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: حجم عمده بازار سرمایه از صنایعی تشکیل شده که از رشد قیمت ارز نفع می برند.

وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت ارز افزایش سودآوی و رشد قیمت سهام گروه های صادرات محور را به دنبال دارد، گفت: تجربه های قبلی از افزایش نرخ ارز نیز همین موضوع را نشان داده است. 

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره اینکه به طور مشخص چه گروه هایی از نرخ ارز سود می برند، گفت: همه گروه هایی که محصولات تولیدی آنها با نرخ ارز قیمت می خورد می توانند از رشد قیمت ارز منتفع شوند مانند پتروشیمی ها، فلزی ها و معدنی ها که البته درصد زیادی از بازار را در اختیار دارد.

وی درباره تاثیر رشد نرخ ارز بر دارایی های ثابت شرکت ها که به صورت دلاری یا یورویی خریداری شده است، گفت: نوسان های چند روز اخیر باعث افزایش دارایی های ثابت شرکت ها نمی شود.

منتظری اظهار داشت: بازار ارز در سه سال اخیر کنترل شده و رشد قیمتی نداشته و الان پس از یک مدت طولانی تثبیت شاهد رشدی حدود 20 درصد در این بازار هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سال 91 و 92 افزود: در آن سالها ما شاهد سه برابر شدن نرخ ارز بودیم که با 20 تا 30 درصد رشد بعد از دو الی سه سال خیلی تفاوت می کند و باید این مقاطع زمانی را تفکیک کرد.

وی درباره پیش بینی قیمت ارز گفت: پیش بینی قیمت ارز بستگی به متغیرهای متعددی دارد و کار سختی است به همین دلیل نمی توان راجع به آن اظهار نظر دقیقی کرد اما اگر ارز در محدوده های فعلی قیمت ها بدون نوسان تثبیت شود، قطعا کف قیمتی ارز همین نرخ های فعلی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا