ربیعی: رشداقتصادی نیازمنداتصال به بازار جهانی است

ربیعی: رشداقتصادی نیازمنداتصال به بازار جهانی است

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: در کلان اقتصاد کشور بدون اتصال به بازار جهانی و سهم گرفتن از آن نمی توان به رشد اقتصادی کشور ادامه داد.

علی ربیعی روز پنجشنبه در نشستی صمیمی با مسوولان ، مردم و سرمایه گذاران در خصوص برنامه های اشتغال زایی دولت تدبیر و امید در شهرستان لنگرود اظهارداشت: هنوز در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و حقوق بازنشسته ها و کارگران کافی نیست ولی مسیری را که تاکنون دولت رفته درست بوده و مسیردیگری برای حل مشکلات وجود ندارد ولی باز هم گشایش های اساسی صورت نگرفته است .

 
به گزارش ایرنا وی با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را کتمان کرد ادامه داد: اگر به زنجیره جهانی اقتصادی وصل نشویم نمی توانیم در داخل تحول ایجاد کنیم و اقتصاد به سمت کاهندگی پیش خواهد رفت .

 
ربیعی یاداور شد: کارهای پیچیده و اساسی حل نشده ای وجود دارد و حق مردم ایران است که در بازار جهانی سهم خود را بدون اینکه تحقیر شوند بگیرد.

 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جهت گیری دولت به گونه است که زندگی مردم آسیب نبیند و قدرت خرید مردم هم پایین نیاید تاکید کرد: باید برنامه های توسعه ای را نیز دنبال کنیم.

 
وی با اشاره به این که دولت بسیار از کارهای زمین مانده را حل کرد و هنوز مسیرهای پیچیده ای را پیش رو داریم که ساده سازی آنها هم خیلی کار دارد افزود: 9 میلیون جمعیت منتظر کار در کشور وجود دارد که چهارمیلیون نفر آن فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که از این میان 500هزار نفر آنها از دانشگاه های دولتی معتبر می باشند .

 
وی با تاکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود افزود: اگر بخواهیم هشت درصد رشد داشته باشیم به بیش از 700هزار میلیارد تومان پول نیاز خواهیم داشت و در گذشته یک رقم رشد صدهزار شغل ایجاد می کرد درحالی که هم اکنون ما با پدیده رشد بدون اشتغال روبه رو هستیم .

 
به گفته وی ایجاد هر شغل بطور متوسط 400تا 500هزار تومان ، در نفت 12میلیارد تومان ، در پتروشمیی چهار تا پنج میلیارد تومان و در فولاد 800 میلیون تومان نیاز دارد لذا اگر اشتغال موجود حفظ شود ارزشش بیشتر است .

 
وی یادآور شد: برای پرداخت بیمه ها تاکنون یک هزارو 170میلیارد تومان تواهمنامه امضا شده است که در برنامه های بیمه استان های مرزی و استانی هایی که نابرابری بیشتر در آنها وجود دارند اولویت خواهند داشت.

 
در این نشست نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عزم و اراده دولت و کشور در این جهت است که سال آینده تحول عظیمی در اشتغال کشور صورت بگیرد و پرداخت 12هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی اقدام بزرگی است که توسط چند بانک از جمله بانک کشاوررزی پرداخت می شود که از جمله این اقدامات دولت محسوب می شود .

 
مهرداد لاهوتی با انتقاد از مالیات بر ارزش افزوده کالا افزود:این رقم در قانون 9درصد است ولی از یک کالا 27درصد اخذ می شود و این موضوع قابلیت رقابت را از تولید کننده داخلی می گیرد.

 
وی با اشاره به تعرفه محصولات کشاورزی تصریح کرد: تعرفه های واردات برخی محصولات کشاورزی ابریشم از 200درصد در گذشته هم اکنون به 15درصد کاهش یافته است و در مورد واردات چای نیز نگران هستیم .

 
وی تصریح کرد: نیاز کشور به چای 120هزار تن است و 30هزارتن آن را تولید می کنیم و اگر چای وارد نشود چای ایرانی با بهترین قیمت به فروش می رسد.

 
وی خواستار جلوگیری از واردات برنج شد و اظهارداشت: طی 45روز اخیر سه نامه به وزیر صنعت ، معدن و تجارت نوشته شده که برخی گفته اند برنج وارد کنید درحالی که یک هزارو صدتن برنج وارد شده است درحالی که نیاز به برنج وارداتی 500هزار تن است که باید جلوی واردات برنج گرفته شود.

 
نماینده لنگرود تصریح کرد: اگر جلوی واردات برنج گرفته شود می توان در تولید برنج به خودکفایی رسید.

 
وی اظهارداشت: چهار هزار هکتار باغ توت ، سه هزارهکتار اراضی شالیزاری و هفت هزار هکتار باغ چای تاکنون از بین رفته است .

 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشستی صمیمی با مسوولان ، بخشی از مردم و سرمایه گذاران در خصوص برنامه های اشتغال زایی دولت تدبیر و امید در شهرستان لنگرود مشکلات این واحدها و اشتغال در این شهرستان را بررسی کرد که برخی از تولید کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی مشکلات خود را مطرح کردندو خواستار رسیدگی از سوی دولت شدند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا