آغاز بهره برداری از کارخانه تولید مقاطع فولادی سرمد ابرکوه یزد تا پایان سالجاری

آغاز بهره برداری از کارخانه تولید مقاطع فولادی سرمد ابرکوه یزد تا پایان سالجاری

دنیای معدن -رییس بودجه و برنامه ریزی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال بهره برداری از کارخانه تولید مقاطع فولادی سرمد ابرکوه آغاز شود.

به گزارش دنیای معدن، هادی بشیر راد در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه درگفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبرافزود: با وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته است هر چند با تاخیراما طرح های توسعه بخش خود در جهت تکمیل زنجیره تولید را ادامه دهد.


بشیرراد با اشاره به ارزش افزوده تکمیل خطوط تولید فولاد از مرحله تولید سنگ آهن تا مقاطع فولادی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم راهی جزتکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف ندارم.

رییس بودجه و برنامه ریزی شرکت چادرملو همچنین سایر طرح های در دست ساخت این مجتمع را: پروژه فولادسازی ثامن اردکان با ظرفیت تولید سالیانه ۱ میلیون تن، قابل افزایش تا ۳/۱ میلیون تن فولاد، پروژه احیاء مستقیم با ظرفیت تولید سالیانه ۵۵/۱ میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری ۵۲۰/۱۳ میلیارد ریال، طرح تکمیل فاز ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات برق که تاکنون با بهره برداری از فازهای ۱ و ۲، واحدگازی آن ۳۲۰ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسرس پیوسته و ۴۴۴/۱۲میلیارد ریال سرمایه گذاری برای آین پیش بینی شده است و طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان: از ۴/۳ میلیون تن فعلی به ۴ میلیون تن را از جمله طرح های در حال اتمام در مجاورت مجتمع گندله سازی اردکان عنوان کرد.


بشیر راد همچنین اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری اردکان و انتقال و تصفیه آن برای واحد های فولاد سازی چادرملو و طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی با سرمایه گذاری ۰۰۰/۲۳ میلیارد ریال را از جمله طرح های کلان ملی عنوان کرد که چادرملو در اجرای آن ها مشارکت دارد.


یادآوری می شود مجتمع معدنی چادرملو در ۱۸۰ کیلومتری جاده یزد - طبس سالانه نزدیک به 10/5 میلیون تن کنسانتره و 1/5 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید می کند و در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده این محصول در کشور است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا