یزدانی مطرح کرد؛

احتمال تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در اثر بالا رفتن تعرفه صادرات سنگ آهن

احتمال تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در اثر بالا رفتن تعرفه صادرات سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه سنگ آهن موجب بیکار شدن برخی از کارخانه‌های تولیدی در این حوزه می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، محسن یزدانی عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران ضمن اشاره به افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن در بودجه 97، اظهار کرد: با افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن صد در صد مخالف هستیم و منطق درستی در پشت این تصمیم‌گیری وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر بخش‌های دولتی و نیمه دولتی می‌توانستند محصول سنگ آهن را به صورت نقدی خریداری کنند، اعتراضی به افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن نداشتیم، اما اکنون بسیاری از تولیدکنندگان سنگ آهن از کارخانه‌های فولاد طلبکارند.

یزدانی تأکید کرد: شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان نزدیک به یک سال است که بدهی کارخانه‌های سنگ آهن را تسویه نکرده‌اند و کاهش صادرات به دلیل بالا رفتن تعرفه‌ها در سال آینده تنها فشار را بر روی کارخانه سنگ آهن بیشتر خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران اذعان کرد: در صورتیکه مصرف داخلی در حوزه سنگ آهن زیاد بوده و خریداران هم نقد پرداخت کنند، به‌طور حتم سنگ آهنی خود علاقه ای به صادرات نخواهند داشت.

وی در پایان تأکید کرد: تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه سنگ آهن موجب بیکار شدن برخی از کارخانه‌های تولیدی در این حوزه خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا