یک عضو شورای عالی بورس عنوان کرد:

حذف EPS بستری برای رونق تحلیل از منابع مستقل

حذف EPS بستری برای رونق تحلیل از منابع مستقل

محسنی، عضو شورای عالی بورس با اشاره به انحراف 466 درصدی عملکرد واقعی شرکت ها با EPS اعلامی گفت: اتکا سهامداران به EPS اعلامی شرکت ها استفاده از تحلیل از منابع مستقل را کم می کرد بنابراین امید می رود که این سیاست بتواند فضای تحلیل در بازار سرمایه را افزایش دهد و تحلیلگران بیشتری را وارد بازار سرمایه کند.

 

شرکت ها با ارائه اطلاعاتی جانبی و مدیریتی می توانند خلاء حذف EPS را پر کنند تا از این طریق صورت های مالی و درآمد هزینه های شرکت ها قابل پیش بینی شود.

قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درباره حذف EPS از اطلاعات مالی شرکت ها گفت: به کمک تحلیل های مدیریتی بر اساس سناریوهای مختلف پیش بینی های متعدد از صورت مالی شرکت ها داده می شود که اقدام مفیدی برای بازار است.

وی در ادامه افزود: شرکت ها از این طریق می تواند به رونق تحلیل در بازار کمک کنند تا تحلیل و مشاوره افزایش پیدا کند در حالیکه در زمان انتشار EPS سهامداران به تحلیل تحلیلگران توجه نمی کردند.

این مقام آگاه در این باره توضیح داد: بخش قابل توجهی از سهامداران معتقدند بهترین گزینه برای ارائه پیش بینی سود، صاحبان شرکت ها هستند اما تجربه نشان داده که انحراف بین عملکرد واقعی با پیش بینی زیاد است.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به انحراف 466 درصدی عملکرد واقعی شرکت ها با EPS اعلامی گفت: اتکا سهامداران به EPS اعلامی شرکت ها استفاده از تحلیل از منابع مستقل را کم می کرد بنابراین امید می رود که این سیاست بتواند فضای تحلیل در بازار سرمایه را افزایش دهد و تحلیلگران بیشتری را وارد بازار سرمایه کند.

محسنی بیان کرد: در صورتیکه مدیریت شرکت ها اطلاعات کافی را در قالب گزارش "تفسیری مدیریت" در اختیار بازار قرار دهند، شرط لازم و کافی برای تحلیل در اختیار شرکت های مشاور سرمایه گذاری و سبدگردان ها قرار می گیرد و می توانند بر پایه عملکرد واقعی شرکت ها ارزش ذاتی سهم را کشف کنند.

سنا یادآور می شود، تغییر در دستورالعمل افشای اطلاعات با هدف رونق نقدشوندگی به بازار سرمایه ابلاغ شد. در این راستا اعلام و ارائه EPS از مجموعه اطلاعات شفاف سازی شرکت ها حذف شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا