گندله‌سازی اپال سنگان نمونه مشارکت موفق دولت و بخش خصوصی است

گندله‌سازی اپال سنگان نمونه مشارکت موفق دولت و بخش خصوصی است

دنیای معدن - مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان گفت: سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی اپال سنگان پارسیان در طرح گندله‌سازی، یک نمونه مشارکت جدید دولت و بخش خصوصی در زنجیره فولاد بود.

محمد مسعود سمیعی‌نژاد افزود: شرکت اپال بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش توسعه زیر ساخت‌های منطقه نظیر برق، گاز و جاده‌سازی انجام داده است. وی خاطر‌نشان کرد: زمان ساخت کارخانه گندله‌سازی اپال ۲۴ ماه بود و ۴۵۰۰ نفر نیروی جوان به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم در ساخت این مجتمع همراهی داشتند و با توجه به استفاده از حداکثر توان ساخت داخل بالغ بر ۷۰ میلیون یورو در هزینه‌های رفت و آمد کارشناسان خارجی صرفه‌جویی شد اگرچه برخی تجهیزات نظیر گیربکس‌های سنگین را از خارج وارد کردیم.

سمیعی‌نژاد تصریح کرد: طرح ۴/ ۲ میلیون تنی کنسانتره سنگان در جوار کارخانه گندله‌سازی آغاز شده و عملیات خاکبرداری را شروع کرده‌ایم. مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در مورد واگذاری معادن سنگ‌آهن افزود: شرکت اپال اعتقاد دارد تا معادن‌ دولتی سنگان به‌صورت عادلانه بین سرمایه‌گذاران زنجیره فولاد در منطقه توزیع شود و این شرکت برای توسعه معادن به‌تازگی اقدام به خرید شاول ۴۰تنی و۳۰دامتراک ۱۵۰تنی کرده است. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ساخت کارخانه گندله‌سازی به خود‌کفایی رسیدیم و می‌توانیم به جرات بگوییم که در ساخت گندله خود‌کفا شده‌ایم. سمیعی‌نژاد همچنین در این مراسم نیز گفت: مدل سرمایه‌گذاری در این منطقه، معماری خاصی داشت که در آن دولت و بخش خصوصی مشارکت داشت. وی افزود: در این طرح، دکتر مهدی کرباسیان به‌عنوان حامی بود. مسوولان استانی به کمک آمدند و اجرای این کار تنها با معماری ایرانی انجام گرفت. به گفته سمیعی‌نژاد، اگر این طرح ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر تمام شود، می‌تواند منجر به ارزان‌تر تمام شدن طرح‌های مشابه در آینده شود.

لازم به ذکر است،کنسانتره شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی به ظرفیت سالانه ۵/ ۲ میلیون تن و همچنین گندله‌سازی اپال پارسیان سنگان به ظرفیت ۵ میلیون تن با فناوری مهندسی ایرانی و با مشارکت بانک پارسیان و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صبح پنج‌شنبه گذشته به‌طور رسمی افتتاح شد. کارخانه ۵ میلیون تنی گندله سازی شرکت اپال پارسیان سنگان با مشارکت ایمیدرو و شرکت اپال پارسیان سنگان با فناوری مهندسی ایرانی و با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان و همچنین کارخانه ۵/ ۲ میلیون تنی کنسانتره‌سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی توسط شرکت توسعه ملی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و فاز سوم کارخانه کنسانتره‌سازی شرکت نگین احیا سپاهان به‌طور رسمی با حضور مقامات باند پایه کشوری و استانی به بهره‌برداری رسمی رسیدند. مجتمع سنگ‌آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۶۸ کیلومتری جنوب غرب تایباد، ۴۰ کیلومتری شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرق شهر سنگان واقع شده است که از دو مسیر مشهد- تربت جام- تایباد- سنگان یا مشهد-تربت حیدریه – خواف- سنگان قابل دسترسی است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا