موبایل در لیست خرید کارت10میلیونی اعتباری گنجانده شود/کاهش قاچاق با ورود موبایل به لیست خرید اعتباری

موبایل در لیست خرید کارت10میلیونی اعتباری گنجانده شود/کاهش قاچاق با ورود موبایل به لیست خرید اعتباری

اقتصاد > بازرگانی - اقتصادنیوز نوشت: رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی معتقد است: اگر در کارت‌های اعتباری مختص کالا، تلفن‌های همراهی که وارداتی هستند افزوده شود، این مساله می‌تواند مفید واقع شود و چون افرادی که این کارت‌ها را در اختیار دارند به سمت خرید گوشی‌های قانونی گرایش پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی با بیان اینکه کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی بریا خرید کالا در ارتباط با بحث تولید داخل هستند گفت: در حال حاضر اقلامی که برای این طرح در نظر گرفته شده کافی نیستند و به نظر می‌رسد جای بسیاری از اقلام ضروری خانوار در این طرح خالی است به طور مثال تلفن همراه جزو کالاهای ضروری است اما به دلیل آنکه تولید داخلی چندانی ندارند در لیست های خرید کالا با کارت‌های 10 میلیون تومانی قرار ندارند.

افشار فروتن‌لاریجانی معتقد است: باید دید منصفانه به این قضیه داشت. اگر تولیدات کالایی سهم تولید داخلی پایین است اما مصرف بالایی بین خانوار قرار دارد باید مورد توجه در این طرح قرار می‌گرفت. بنابراین انتظار داریم اگر قرار باشد این طرح کارت‌های اعتباری دایمی شود و همچنین به کالاهای وارداتی( آنهایی که از مجرای رسمی و قانونی وارد می‌شوند) اختصاص داده شود، در آن صورت صنف تلفن‌همراه و لوازم دیجیتال می‌توانند مشمول این طرح ‌شوند.

او گفت: به هر حال اگر در این طرح، تلفن‌های همراهی که وارداتی هستند افزوده شوند، این مساله می‌تواند مفید باشد. چون افرادی که این کارت‌ها را در اختیار دارند، به سمت خرید گوشی‌های قانونی گرایش پیدا می‌کنند، پس این طرح به نوعی می‌تواند کمکی برای خروج فعالان غیرقانونی و قاچاق در بازار شود و در سیاست حمایتی در این بحث مفید واقع شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا