۱۳۱ معدن استان بوشهر غیر فعال است

۱۳۱ معدن استان بوشهر غیر فعال است

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اکنون از 225 معدن دارای بهره بردار در این استان 94 واحد فعال و 131 واحد غیر فعال است که با استفاده از ظرفیت قانون فرصت تعطیلی موقت گرفته اند.

به گزارش ماین نیوز، سید حسین حسینی محمدی یکشنبه شب در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: همچنین 75 پروانه بهره برداری معدن در استان بوشهر باطل شده و 65 معدن نیز فاقد بهره بردار است که به مزایده گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط در 2 هفته گذشته مزایده برگزار شد و 17 نفر در این مزایده شرکت کردند که این نشان از شکل گیری رونق معادن استان بوشهر است.

حسینی محمدی بیان کرد: بخش زیادی از معادنی که پروانه بهره برداری آنها ابطال شده بود، واگذار شد که این امر در سایه رونق صادرات محصولات معدنی به قطر در ماه های اخیر است.

وی افزود: شهرستان های دشتستان و دشتی بیشترین و بوشهر و گناوه کمترین معادن استان بوشهر را در خود جای دادند.
وی گفت: حقوق دولتی وصول شده از معادن در 9 ماهه گذشته 13 میلیارد و 900 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

حسینی محمدی یادآورشد : سال گذشته سرجمع حقوق دولتی دریافتی از معادن استان بوشهر 20 میلیارد ریال بود که انتظار می رود تا پایان سال به میزان درآمد سال گذشته دست پیدا کنیم.
وی گفت: اکنون 17 معادن رودخانه ای در استان بوشهر فعال است که بیشتر در شهرستان دشتی، دشتستان و جم واقع هستند.

حسینی محمدی اضافه کرد: تنوع کم موادمعدنی استان بوشهر، کاهش فعالیت های طرح های عمرانی و ساخت و ساز مسکن، کمبود زیرساخت ها و نپذیرفتن پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از عمده موانع فراروی واحدهای معدنی استان بوشهر است.
وی با بیان اینکه معادن استان بوشهر در طبقه اول قرار دارند اظهار داشت: طرح مطالعاتی اکتشافات مواد معدنی طبقه دوم در زمینه بیتومین و فسفات از سال گذشته در معادن شهرستان‌های دشتی و دشتستان آغاز شده که انتظار می رود تا پایان بهمن ماه به اتمام برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: در 2 نقطه دیگر استان نیز مطالعاتی توسط بخش خصوصی صورت گرفته که برای یکی از این 2نقطه در شهرستان دشتی بزودی گواهی اکتشاف صادر می شود که محصول آن بیتومین با خلوص فراتر از 25 درصد است.
حسینی محمدی افزود: مطالعات آهک های پرعیار در سطح شهرستان های دشتی و تنگستان نیز با کمک سازمان ایمیدرو و منابع استانی تا پایان سال آغاز می شود.

وی بیان کرد: معادن شورآب دریایی استان بوشهر نیز به میزان 2 هزار هکتار در دیلم استان بوشهر شناسایی شده که اکنون سرمایه گذار آن وجود دارد ولی با این حال به دنبال سرمایه گذاری هستیم که کل لیتیم و سایر عناصر دارای ارزش در سرمایه گذاری آن دیده شود.

استاندار بوشهر گفت: این استان در حوزه تولید مواد معدنی و مصالح ساختمانی از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات به کشور قطر استفاده کرد.
عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط با برگزاری نشست های شورای معادن استان بوشهر نسبت به رفع موانع و مشکلات فراروی فعالان معدنی استان اقدام می شود.

وی افزود: معادن رودخانه‌ای و معادن طبقه دوم از ظرفیت های قابل توجه استان بوشهر است که باید با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه بهره برداری از این معادن فراهم شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا