ایجاد کارخانه زنجیره فولاد در "قروه" تصویب شد

ایجاد کارخانه زنجیره فولاد در

دنیای معدن - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس از تصویب طرح کارخانه زنجیره فولاد در مابین قروه و دهگلان خبر داد.

علیمحمد مرادی از تصویب طرح کارخانه زنجیره فولاد در قروه و دهگلان خبر داد و گفت: کار کارشناسی و جانمایی مربوط به این طرح انجام شده و تنها کلنگ زنی آن مانده تا عملیات احداث آن شروع شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار برای ایجاد کارخانه زنجیره فولاد از طریق منابع دولتی و با مشارکت بخش خصوصی تأمین می شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه مکان مناسب جهت احداث کارخانه زنجیره فولاد مابین قروه و دهگلان است، تصریح کرد: تمام بسترهای لازم اعم از وجود سد آب، سنگ آهن، ریل قطار، اتوبان و دستگاه های خدمات رسان در این مسیر فراهم و کار کارشناسی آن نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اعتراض مردم "بیجار" نسبت به اجرای این طرح در قروه و دهگلان عنوان کرد: اجرای این طرح در این مناطق به خاطر جبران مافات تعطیلی کارخانه ذوب آهن در قروه بود که منجر به بیکاری تعداد زیادی از جوانان این شهرستان شد.

مرادی با اشاره به اینکه اشتغال در این شهرستان آسیب جدی دیده است، افزود: باید اشتغال در این منطقه ترمیم و طرح کارخانه فولاد در قروه و دهگلان اجرایی شود.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی این طرح در منطقه اظهار کرد: با اجرای این طرح، برای دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و ده هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس خاطر نشان کرد: متأسفانه در کارخانه لاستیک بارز، افرادی آمدند و از معافیت مالیاتی دهگلان که منطقه محروم بود استفاده کردند اما تنها چیزی که عاید این مردم شد آلودگی ها و عوارض جوانبی آن بود.

وی اضافه کرد: اولویت جذب و بکارگیری نیرو در کارخانه زنجیره فولاد با جوانان بومی منطقه است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا