سبحانی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه عنوان کرد:

فولاد مبارکه، نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور

فولاد مبارکه، نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت ملی از ابتدای دوران ساخت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود تعامل خوبی با منطقه داشته است.

به گزارش ماین نیوز، دکتر بهرام سبحانی افزود: فولاد مبارکه امروز نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور است. وی افزود: رسالت بزرگ فولاد مبارکه، توسعه صنعت فولاد در همه جای کشور و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی است.

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه با حضور دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مهندس محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی شوراها و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، دکتر سلطانی سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه، به میزبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان آغاز شد.

رسالت بزرگ فولاد مبارکه
مدیرعامل فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت تاکید کرد و گفت: افزایش کمی و کیفی تولید همگام با رعایت استانداردها و حفظ محیط‌زیست و تامین بازار داخل و دستیابی به بازارهای صادراتی مورد توجه است.
دکتر بهرام سبحانی، با بیان اینکه فولاد مبارکه امروز نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور است افزود: رسالت بزرگ فولاد مبارکه، توسعه صنعت فولاد در همه جای کشور و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی است.

سبحانی در همایش اعضاهای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه بر نقش اجتماعی و اقتصادی فولاد مبارکه در کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون افزون بر ۳۵۰ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد تولید و افزایش ظرفیت خطوط تولید این شرکت گفت: در ابتدا ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن دیده شده بود که هم‌اکنون با توان و همت مدیران و کارکنان این شرکت به ظرفیت تولید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن دست یافته‌ایم و با اجرای طرح‌های جدید ظرفیت تولید به بالای ۱۰ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه می‌رسد.
وی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان یکی از شاخص رویکردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه همواره درصدد جلب رضایت مشتریان، شریکان تجاری و شهروندان بوده و در این مسیر از تمام توان خود برای بهبود خدمات بهره می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته با هدف تامین آب مورد نیاز شرکت و رعایت مسائل زیست‌محیطی شهرستان، اقدام به مشارکت در طرح جمع‌آوری پساب شهرهای اقماری شرکت و ساخت تصفیه‌خانه آب کردیم.
وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در انجام پروژه فاضلاب در شهرهای اطراف، نمونه بارز همکاری شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط‌زیست و از کارهای ماندگار این شرکت خواهد بود. سبحانی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت ملی از ابتدای دوران ساخت در راستای مسئولیت‌های‌اجتماعی خود تعامل خوبی با منطقه داشته است.
سبحانی در ادامه افزود: کشور منشآ خدمات بوده است. در سال‌های دهه ۱۳۶۰ که ساخت این مجموعه شروع شد مدیران مجموعه علاوه بر مسئولیت اصلی‌شان که ساخت و راه‌اندازی این مورد بوده، به فکر توسعه این صنعت در همه جای کشور بودند و رسالتی را بر دوش خود حس می‌کردند.
وی در ادامه تاکید کرد: امروز به لطف همان دیدگاه که از دوران ساخت حاکم بوده، در همین مجموعه ۷۹ میلیون تن ظرفیت یعنی ۳ برابر ظرفیت اولیه‌اش ایجاد شده است.
سبحانی در ادامه افزود: آخرین خط اینجا از بالا به پایین نورد سرد بوده بعد از نورد گرم. ورق‌های نورد سرد که خوراک صنایع، لوله، نفت و گاز و پتروشیمی، لوازم خانگی و لوازم خودرو امروز انواع محصولات، ورق‌های پوشش‌دار نورد سرد و گالوانیزه رنگی است که در این مجموعه تولید می‌شود.

دکتر سبحانی افزود: در شهرستان لنجان، مجتمع فولاد سبا را با ۱/۵تن ظرفیت داریم. در بندرعباس و استان هرمزگان نیز فولاد هرمزگان را با ظرفیت ۱/۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد داریم. در استان چهارمحال و بختیاری ۳ مجموعه وابسته به اینجا داریم از جمله ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و ورق‌های پوشش‌دار تاراز در استان چهارمحال و بختیاری.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه تاکید کرد: در استان خراسان نیز مجموعه گندله‌سازی ۵میلیون تنی و کنسانتره ۵میلیون تنی فولاد مبارکه را داریم. در استان یزد الکترود گرافیتی اردکان و در کاشان فولاد امیرکبیر را داریم. در جای جای میهن اسلامی همان رسالتی که از ابتدا در فکر این مسئولان بود اجرا شد و امروز فولاد مبارکه با ظرفیت۱۰/۳ میلیون تن بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال افریقاست که این افتخاری برای کشور است به‌ویژه که این مجتمع نخستین مجموعه با این حجم عظیم سرمایه‌گذار است که بعد از انقلاب ایجاد شده و به همین دلیل به فولاد مبارکه، مولود انقلاب می‌گوییم.
دکتر سبحانی در ادامه عنوان کرد: امروز صادرات ما به تمام نقاط جهان فرستاده می‌شود و در اتحادیه اروپا، در جنوب شرق آسیا و در خاورمیانه در بازارهای جهانی دنیا حضور فعال داریم.

وی با تاکید بر اینکه در ۶-۷ سال گذشته، خیلی از صنایع ما دچار مشکل شدند گفت: بسیاری از صنایع ما به دلیل رکود، نیروها را اخراج و کارگاه‌ها را تعطیل کردند ولی این مجموعه نه تنها یک نفر را به این دلیل اخراج نکرد بلکه روز به روز در جاهای مختلف کشور طرح‌های توسعه‌ای اجرا شد و نیرو جذب کرد.وی افزود: فولاد مبارکه تکالیف قانونی دارد که به شکل‌های مختلف انجام می‌دهد. البته زمانی می‌گفتند ۲ درصد فروش آموزش و پرورش یا ۱ درصد فروش برود شهرداری منطقه که مسئولان در نهایت تصمیم گرفتند ۱ درصد فروش بین شهرداری‌های مختلف منطقه توزیع شود اما تنها این نبود بلکه شرکت خودش را موظف می‌دانست که در کارهای عمرانی و ساخت جاده‌های اطراف مدرسه، دبیرستان، بیمارستان، در اماکن مذهبی، فرهنگی و بهداشتی سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام دهد و بعدها که قانون تجمیع عوارض تصویب شد تمامی این درصدها و عوارض به عنوان ارزش افزوده جمع شد و رقم بخش عمده آن به شهرستان برمی‌گشت.مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: با این حال هنوز هم فولاد مبارکه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. یک روز می‌گویند بخشی از این عوارض را به منطقه بدهید و روز دیگر می‌گویند بخش دیگرش را فلان جا توزیع کنید در حالی که فولاد مبارکه یک شرکت سهامی عام و بورسی است و سهامدارهای مختلفی دارد. ۳۰درصد سهام آن سهام عدالت و متعلق به مستضعف‌ترین قشر جامعه است. علاوه بر آن سهامدارهای ریز و درشتی داریم که مدعی هستند اما ما در مجمع سالانه رقمی به عنوان مساعدت در راستای مسئولیت اجتماعی تصویب می‌کنیم و سهامداران به ما اجازه می‌دهند که این کمک را به شکل‌های مختلف هزینه کنیم.دکتر بهرام سبحانی در ادامه تصریح کرد: بعضی وقت‌ها مدیران ما منافع کوتاه‌مدت را به منافع بلندمدت ترجیح می‌دهند و ناگهان مصوبه‌ای می‌دهند که هر کامیونی که از اینجا رد می‌شود ۱۵ هزار تومان بدهد در حالی که همین کامیون اشتغال ایجاد می‌کند، حالا بارش هر چه هست. خدمات در این بخش‌هاست و تصویب اینگونه مصوبه‌ها به چرخه ایجاد اشتغال لطمه وارد می‌کند.

این در حالی است که هر ۱۰۰۰ نفری که از نیروهای بومی اینجا استخدام می‌شوند باری از دوش اشتغال شهرستان برداشته می‌شود. در دید محدودتر ۳۰ تا ۴۰درصد نیروی بومی در این مجموعه کار می‌کنند و اگر یک‌دهم اینها بیکار شوند چه فشاری به شهرستان وارد می‌شود؟ یا در سنگان در ۲ مجموعه ۵میلیون تنی گندله و کنسانتره به سختی کارگر پیدا می‌شود درحالی که همین نیروهای جوان ممکن است دنبال کاروان قاچاق در مرز افغانستان راه بیفتند.وی در ادامه تاکید کرد: درحال‌حاضر ساخت شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه، اقتصادی نیست ولی به منظور کمک این کار را کردیم. حدود۳۰۰ – ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم که در شهرستان شبکه فاضلاب بسازیم. از طرف دیگر سعی‌مان این است که مشاغل را به منطقه بکشانیم برای نمونه شرکتی خارجی می‌خواهد یک کالای نسوز به ما بفروشد، اما می‌گوییم یک شریک ایرانی پیدا کن.


بار شهرداری‌ها را از دوش صنایع برداریم
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نیز در این آیین گفت: فولاد مبارکه اصفهان، کانون انرژی و انگیزه است.
محمد محمودی شاه‌نشین افزود: امروزه هم در بخش صنعت، مدیون صنعتگران این شهر هستیم که در کارخانه فولاد مبارکه با شرایط بد تحریمی و اقتصاد کشور و هجوم جوان‌های بیکار تحصیلکرده، حدود ۳۵۰ هزار نیرو درکشور مشغول به کار هستند. وی اضافه کرد: به تازگی طرحی تهیه شده و برای آن کمیسیون مستقلی ایجاد شده که در حال مطالعه است تا برای شهرداری‌ها درآمدهای پایداری تعریف کرده و وابستگی‌شان را از بخش‌هایی مانند صنعت کم کند؛ درآمدهای پایدار به این مفهوم که برای شهرداری‌ها باقی بماند تا مجبور نشوند معبرفروشی یا تراکم‌فروشی کنند. در این مسیر کمیسیونی تشکیل شده و جلسه‌هایی گذاشته شده تا بتوانیم درآمدهای پایداری را برای شهرداری ایجاد کنیم. وی ادامه داد: ارزش افزوده نیز موضوع مهم دیگری است که در گذشته شرایط ویژه خودش را داشت و شهرداری تهران سالی ۴ هزار میلیارد تومان از این محل پول می‌گرفت.


فولاد مبارکه افتخار ملی و فرامنطقه‌ای
فرماندار شهرستان مبارکه نیز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: مجموعه فولاد مبارکه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، علاوه بر تولید اقتصادی، فرصت‌های شغلی بیشتری خلق کرد. سلطانی، سرپرست فرمانداری مبارکه نیز در این آیین گفت: روز مجلس را به ۲ نماینده بزرگوار مجلس شورای اسلامی که در جلسه حضور دارند، تبریک عرض می‌کنیم. وی افزود: ابرصنعت فولاد مبارکه برای همه مردم این شهرستان و مردم ایران، یک افتخار ملی و فرامنطقه‌ای است و مجموعه فولاد در ۴ سال گذشته با سخت‌ترین شرایط اقتصادی، تورم و رکود کشور، شرایط عالی داشته است.وی ادامه داد: در فولاد مبارکه و در مجموعه‌های متعلق به این شرکت ۳۵۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایران مشغول به کار هستند. در راستای مسئولیت اجتماعی نیز، فولاد مبارکه از زمانی که شرکت فولاد راه‌اندازی شده است خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در شهرستان مبارکه انجام داده است.مرکزی برای رشد و پویایی اقتصاد
محسن هاشمی، شهردار مبارکه نیز در این آیین گفت: فعالیت‌های شرکت برای ارتقای امنیت، سلامت، رفاه، نشاط، فرهنگ و ورزش جمعیت شهری و مردم شهرستان مبارکه و همچنین جهت‌دهی فعالیت‌های شهری و ترسیم چشم‌انداز شهرستان در راستای دستیابی به توسعه پایدار بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: هر کدام از این بخش‌ها جزییات ویژه‌ای دارد که در فرصت بیشتری به صورت مبسوط بیان خواهیم کرد.هاشمی خاطرنشان کرد: امید است که با توکل به خدا و وحدت همه مسئولان، این شهرستان را به مرکزی برای رشد و پویایی اقتصاد تبدیل کنیم تا این منطقه، آفرینشگر فرصت‌های ارزنده‌ای برای رفاه، آرامش و آسایش همه مردم شهرستان مبارکه باشد.
گفتنی است، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه با حضور دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مهندس محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی شوراها و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، دکتر سلطانی سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه، به میزبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.


فولاد مبارکه نگاه ویژه‌ای به تعاملات منطقه‌ای دارد
زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: جای بسی خرسندی است که مدیرعامل فولاد مبارکه در صنعت فولاد متخصص است و نگاه ویژه‌ای به تعاملات اجتماعی دارد.
زهرا سعیدی، درباره حضور منتخبان مردم در این جلسه بیان کرد: صنعت فولاد، وضع اقتصادی نامطلوبی ندارد اما از آن جایی که حجم مطالبات و انتظارات مردم منطقه از صنعتی مانند فولاد مبارکه به عنوان یک نشان، بسیار زیاد است باعث شده که منتخبان مردم هم در این جلسه حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: ما از یک طرف با حجمی از مطالبات و انتظارات مردمی و از طرف دیگر با نشان جهانی به نام فولاد مبارکه روبه‌روییم. از این رو این حجم مطالبات منطقی است.
سعیدی، درباره مهم‌ترین مطالبات مردم گفت: مهم‌ترین بحث و خواسته مردم ما جذب نیرو در مجتمع فولاد مبارکه است. خوشبختانه در نشستی که با دکتر سبحانی داشته‌ایم ۱۰ موضوع مهم در این زمینه را صورتجلسه کردیم که ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است.
وی افزود: همچنین صورتجلسه جدیدی مبنی بر روند جذب بر پایه بومی‌پذیری با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر به محل کار، تدوین شده که درحال‌حاضر کم و بیش عملیاتی شده است.
این نماینده مردم به رعایت مسائل زیست‌محیطی در این شرکت تاکید کرد و گفت: باید با تجهیز خطوط تولید و ایجاد فیلتراسیون درصدد کاهش آلایندگی در این منطقه باشیم.
به گفته سعیدی، رکود و بیکاری بر تمام شهرهای استان اثر گذاشته و شهرستان فولاد مبارکه نیز از این موضوع بی‌تاثیر نیست از این رو باید مورد توجه قرار بگیرد.
سعیدی، نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار تصمیم‌گیری جدی مدیران شرکت فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تامین آب استان و رفع بحران آب زاینده‌رود شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا