معاون وزیر صنعت:

سازمان ایمیدرو در طرح های توسعه ای تکاب مشارکت می کند

سازمان ایمیدرو در طرح های توسعه ای تکاب مشارکت می کند

گروه معادن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در اجرای طرح های توسعه ای تکاب مشارکت می کند، گفت: بر اساس توافق نامه ای که بین سازمان ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی امضا شده، جاده تکاب- دندی- زنجان تعریض، بهسازی و آسفالت می شود.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در جریان بازدید از کارخانه طلای زرشوران تکاب اظهار کرد: بر اساس این توافقنامه 50 درصد هزینه بهسازی محور تکاب- دندی- زنجان توسط سازمان ایمیدرو پرداخت شده و مناقصه های این طرح نیز به زودی برگزار می شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت سازمان ایمیدرو و کارخانه طلای زرشوران در طرح های توسعه ای تکاب بیان کرد: علاوه بر ساخت جاده، سازمان ایمیدرو برای ساخت یک واحد درمانگاه تخصصی در تکاب آمادگی داشته و در این زمینه ادارات ذیربط تکاب با همکاری و مشارکت می توانند زمین مورد نیاز ساخت این درمانگاه را تامین کنند.
وی ادامه داد: ساخت خانه های بهداشت روستایی از دیگر طرح هایی است که سازمان ایمیدرو و کارخانه طلای زرشوران در تکاب اجرا خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران تکاب نیز گفت: طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران با حضور شرکت های معتبر و شرکای خارجی آنان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در زمینه استحصال طلا و رعایت استانداردهای زیست محیطی به زودی اجرا می شود.
کرباسیان با بیان اینکه اجرای طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران در مرحله انتخاب پیمانکاران است، افزود: فاز دوم کارخانه طلای زرشوران با تکنولوژی پیشرفته و استانداردهای جهانی استحصال طلا بر مبنای کاهش هزینه استحصال و بالابردن ضریب ایمنی و زیست محیطی راه اندازی می شود.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با قدردانی از پیگیری های نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه تکاب در زمینه توسعه کارخانه طلای زرشوران اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته در چند ماه گذشته تولید کارخانه طلای زرشوران بهبود یافته و اکنون تولید 100 کیلو شمش طلا در ماه در این کارخانه در حال انجام است.

کرباسیان با بیان اینکه در حال حاظر 750 نفر به صورت مستقیم در کارخانه و معدن مجموعه طلای زرشوران مشغول به کار هستند، گفت: کارخانه و معدن زرشوران برای جذب نیرو یک ظرفیت محدود دارد و نمی تواند بالاتر از آن نیرو جذب کند.

وی از مسئولان تکاب خواست تلاش کنند تا شهر تکاب به عنوان قطب طلا در ساخت محصولات پائین دستی تبدیل شود و از این راه به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان کمک کند.

کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان سال 1393 با حضور معاون اول رئیس جمهوری و با ظرفیت اسمی سه تن در سال آغاز به کار کرد.
اکنون بیش از 470 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.
معدن طلای زرشوران در کنار روستایی به همین نام در شهرستان تکاب از توابع آذربایجان غربی واقع شده است و با 110 تن ذخیره طلای خالص، بالاترین ظرفیت تولید طلا در کشور را دارد.

کارخانه تولید طلای زرشوران نیز که در جوار این معدن ساخته شده، بزرگترین واحد تولید طلا در کشور است.
شهرستان تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق آقدره و زرشوران و بیش از 50 معدن بزرگ سنگ های ساختمانی و تزئینی است و از این رو به عنوان یکی از مهمترین قطب های معدنی کشور شناخته می شود.

در حال حاضر در شهرستان تکاب چهار واحد فرآوری و تولید طلا و یک واحد بزرگ سنگبری مدرن فعالیت می کند و بیش از 2 هزار نفر در بخش معادن طلا و سنگ و صنایع وابسته به این معادن مشغول به کار هستند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا