مدیرعامل صنایع شیمیایی سینا:

گرانی خوراک، بازار رقابتی ما را می‌رباید/ باید مراقب ورود عربستان به بازار باشیم

گرانی خوراک، بازار رقابتی ما را می‌رباید/ باید مراقب ورود عربستان به بازار باشیم

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی سینا با اشاره به اینکه کشورهای همسایه مثل عربستان با حجم بسیار بالای محصول دنبال رقابت با ما هستند، افزود: ما باید سعی کنیم هرچه سریعتر بازارهای رقابتی را بدست آوریم، چون ممکن است دو سال دیگر وضعیت به این شکل نباشد.


پدیدار با تاکید بر اینکه باید بتوانیم صادرت به اروپا را همانند قبل از تحریم و به صورت غیر مستقیم آغاز کنیم، اظهار داشت: اکنون که اروپا پای برجام ایستاده ما نیز باید بتوانیم از این مزیت جهت ورود به این بازار رقابتی بهره ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایلنا، شهراد پدیدار، مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی سینا با اشاره به اینکه ما در سال 87 صادرکننده نمونه استان فارس و در سال 92 صادرکننده نمونه کل کشور بوده ایم، اظهار داشت: ما از متانول فرمالین مایع می گیریم و پس از فرایندهایی تبدیل به هگزامین و پارافرمالین کرده و صادر می کنیم.

وی با بیان اینکه محصولات ما بالاترین کیفیت را در سطح جهان دارد، افزود:  در حال حاضر وضعیت تولید ما بسیار عالی است و هر آنچه را تولید می کنیم به سرعت می فروشیم و هیچ محصولی را انبار نمی کنیم.

پدیدار با بیان اینکه قصدمان این است که صادرات به اروپا را مثل قبل از تحریم ها ادامه دهیم، ابراز امیدواری کرد که مبادی صادراتی باز شود تا سال آینده در حدی پتانسیل شرکت را بالا برود که نه تنها در استان فارس بلکه در کشور صادرکننده نمونه باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی سینا افزود: حدود 55 تا 60 درصد ارزش ریالی را صادرات و 40 درصد فروش مان داخلی است.

وی درباره نوع محصول صادراتی توضیح داد: محصولات تولیدی این شرکت در صنایع موشکی، ضد عفونی کننده مرغداری ها و در اتاق عمل بیمارستان ها قابل استفاده است. ما متانول را تبدیل به فرمالین مایع کرده و  از 1.5 سال پیش نیز توانسته ایم آن را تبدیل به پودر کرده و در بسته بندی مناسب ارسال می کنیم  و به این ترتیب حمل و نقل آسان تر و ارزان تر شده و حجم محموله کمتر می شود،مقاصد صادراتی نیز تکنولوژی خود را تغییر داده و از پودر استفاده می کنند. 

پدیدار در ادامه با بیان اینکه گران شدن نرخ خوراک مشکلاتی را برای ما بوجود آورد، بیان کرد: خوراک پتروشیمی از وقتی گران شد ما را درگیر کرد، در حال حاضر در تمام بویلرها از گاز طبیعی استفاده می کنیم، با خارجی ها قرارداد سه ماهه با رقم ثابت می بندیم اما هر روز عدد متانول در بورس تغییر می کند بنا براین  وقتی ما مواد اولیه را گران تهیه می کنیم مجبوریم محصولات مان را با قیمت بالاتر بفروشیم تا سود داشته باشیم و این باعث می شود مزیت رقابتی مان نسبت به دیگر کشورها از دست برود.

وی مقاصد صادراتی محصولات شرکت متبوعش را کشورهای بنگلادش، سریلانکا، ژاپن، ترکیه، هند، تایلند و مالزی عنوان کرد و افزود: در مورد صادرت به هند به دلیل اینکه امریکا عدم معاملات با ایران را به این کشور تحمیل کرده ما به مشکل برخورده ایم اما با توجه به جمعیت زیاد و مصرف بالا بازار خوبی برای ما محسوب می شود بنا براین مجبوریم که از مبادی دیگری ارتباط برقرار کنیم، اما در مورد دیگر کشورها مشکلی نداریم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی سینا یادآور شد: در حال حاضر از مسیر اتاق بازرگانی و سفارتخانه  کشورها به دنبال این هستیم که از طریق بانک های کوچک که در حوزه تحریم ها مشکلی نداشته باشند ورود پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم صادرت به اروپا را همانند قبل از تحریم و به صورت غیر مستقیم آغاز کنیم، اظهار داشت: اکنون که اروپا پای برجام ایستاده ما نیز باید بتوانیم از این مزیت جهت ورود به این بازار رقابتی بهره ببریم.

پدیدار در ادامه درباره تهیه مواد اولیه و عرضه محصولات در بورس نیز گفت: ما آمونیاک و متانول را از بورس انرژی تهیه می کنیم اما برای صادرات چون بازرگان بزرگ وجود ندارد باید محصولات را خودمان بفروشیم در حالی که باید تمام تلاش مان تولید بهتر، بهینه و انبوه برای افزایش صادرت باشد نیمی از انرژی خود را صرف یافتن مبادی صادرت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دلیل ایجاد بورس این است که قیمت ها شفاف سازی شده و از حالت انحصاری خارج شود.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی سینا با اشاره به اینکه  کشورهای همسایه مثل عربستان با حجم بسیار بالای محصول دنبال رقابت با ما هستند، افزود: ما باید سعی کنیم هرچه سریعتر بازارهای رقابتی را بدست آوریم، چون ممکن است دو سال دیگر وضعیت به این شکل نباشد.

وی درباره وجود پارتنر خارجی نیز بیان کرد: در مورد صادرات هگزامین پارتنر خارجی کارها را انجام می دهد  ضمن اینکه وجود پارتنر خارجی برای صادرات به کشورهایی که ارتباط نداریم، به نفع هر دو طرف و برد- برد است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا