امروز در بازار ؛

حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت/ آیفکس در پله 967 واحدی

حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت/ آیفکس در پله 967 واحدی

نماد ذوب آهن اصفهان با مبادله 36 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دست آورد. پس از آن، نماد گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بالاترین حجم و نماد سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

فرابورس ایران معاملات شانزدهمین روز از آبان ماه را با نقل و انتقال بیش از 262 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 520 میلیارد ریال پشت سر گذاشت که این حجم دادوستد در 38 هزار دفعه صورت گرفت و نسبت به روز دوشنبه از افزایش حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از  فرابورس ایران، در جریان بازار امروز سهامداران همچنین اقدام به مبادله 109 میلیون سهم به ارزش 304 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم کردند.

نماد ذوب آهن اصفهان با مبادله 36 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دست آورد. پس از آن، نماد گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بالاترین حجم و نماد سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

سهامداران در بازار پایه نیز اقدام به خرید و فروش 149 میلیون سهم به ارزش بیش از 248 میلیارد ریال کردند. نماد شرکت آلومتک در صدر این بازار ایستاد.

از سوی دیگر معامله 909 هزار ورقه بهادار به ارزش 909 میلیارد ریال ماحصل دادوستدهای امروز بازار اوراق با درآمد ثابت است. امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب4» پرمعامله‌ترین اوراق این بازار که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار گرفت شناخته شد.

با توقف نماد «سخاب2» در این بازار، اوراق سخاب3 تا 7 هم‌اکنون دارای نرخ موثر بازده تا سررسید از 14.8 درصد تا 16.84 درصد هستند و بازده ساده آن‌ها نیز در محدوده 15 درصد در نوسان است.

اوراق تسهیلات مسکن نیز روز جاری به میزان 59 هزار ورقه به ارزش 45 میلیارد ریال معامله شدند.

تسه مهرماه 96 با حجم و ارزش معاملاتی بیشتری نسبت به سایر اوراق تسه همراه شد و در صدر این تابلو ایستاد.

در نهایت در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس با افت 0.6 واحدی در ارتفاع 967 واحدی قرار گرفت.

دو نماد از گروه فلزات اساسی با نام‌های «میدکو» و «ذوب» تا سطح 1.6 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند. این در حالی است که تاثیر مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «شراز»، «سرچشمه»، «زاگرس»، «شاوان» و «بمپنا» تا سطح 0.7 واحد مانع از افت بیشتر این شاخص شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا