استاندار خراسان جنوبی از طرح کارخانه فولاد قائنات بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از طرح کارخانه فولاد قائنات بازدید کرد

گروه صنایع معدنی >فولاد - محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در سفر به قائنات، از کارخانه در حال ساخت فولاد این شهرستان بازدید کرد و با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل پروژه، روند اجرای آن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ماین نیوز، رئیس شورای شهر نیمبلوک قائنات در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه با 600 هکتار وسعت، عملیات اجرایی آن در سال 86، همزمان با هشت طرح فولادی دیگر در کشور آغاز شد.

حسن جانی افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ابتدا 36 ماه اعلام شد و تا زمان تصدی دولت بین هشت طرح، از لحاظ پیشرفت رتبه نخست را داشته است.
وی ادامه داد: این پروژه سال 93 در واحد احیا 80 درصد و ذوب و ریخته گری 25 درصد پیشرفت داشته است.

به گفته وی، هزینه اتمام پروژه احیای کارخانه در سال 94 حدود 100 میلیارد تومان اما اکنون بیش از 150 میلیارد تومان برآورد شده است که اگر بخش خصوصی بدهی خود را به پروژه تزریق می کرد واحد احیا به بهره برداری می رسید.
طرح فولاد قائنات با ظرفیت اسمی سالانه 800 هزار تن در 35 کیلومتری جاده مواصلاتی قائن به گناباد (شهر نیمبلوک) در دست اجراست.

شرکت در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و دیدار با خانواده شهیدان غلامعلی زاده بخش دیگری از برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر امروز به شهرستان قائنات است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا