انتقال پساب شهری کاشان به فولاد کویر آران و بیدگل فاقد مشکل زیست محیطی است

انتقال پساب شهری کاشان به فولاد کویر آران و بیدگل فاقد مشکل زیست محیطی است

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به جزییات انتقال پساب شهری تصفیه شده کاشان به مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل گفت: در اجرای این طرح استانداردهای زیست محیطی رعایت شده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ماین نیوز، الهیار دولتخواه تشریح کرد: آزمایش هایی روی نمونه پساب خروجی تصفیه خانه در کاشان صورت گرفته است که نمونه مشکلی نداشته و با استانداردهای محیط زیستی همخوانی دارد.

وی افزود: مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع کویر آران و بیدگل نیز کارشناسی شده و خط انتقال به طور کامل بسته و در عمق زمین قرار دارد و به هیچ وجه در دسترس نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل بیان کرد: طرح انتقال پساب حتی گزارش توجیهی هم داشته و شرکت فولاد کویر با اجرای این طرح قطع استفاده از آب های زیرزمینی را دنبال می کند.
او اضافه کرد: مردم پساب را با فاضلاب برابر می دانند اما در واقع پساب، فاضلاب تصفیه شده می باشد که مانند آب معمولی هیچ رنگ و بویی ندارد و به حد استاندارد رسیده است.

دولتخواه با انتقاد از انتشار برخی مطالب در شبکه های مجازی در این زمینه عنوان کرد: انتقال این پساب وابستگی شرکت فولاد کویر به دیگر منابع آبی را کاهش خواهد داد و جای نگرانی وجود ندارد.

طی روزهای گذشته در شبکه های مجازی این شهرستان مطالب نادرستی در مورد این طرح و تهییج بومیان به مقابله با اجرای آن انتشار یافته که در این مطالب به اشتباه عنوان فاضلاب به جای پساب به کار رفته است.
مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با ظرفیت 350 هزار تن در سال 1386 راه اندازی شد که با فعالیت خط دوم به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسید و بر اساس پیش بینی مدیران آن ظرفیت مجتمع تا سال آینده به 1.5 میلیون تن در سال خواهد رسید.

این مرکز صنعتی یکی از کارخانه های نوین بخش خصوصی در کشور است که بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته بیشترین تولید مقاطع طویل و همچنین بیشترین صادرات به کشور های منطقه را داشته است.

مجتمع فولاد کویر در محدوده آران و بیدگل واقع است؛ این شهرستان در 6 کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا