استاندار آذربایجان شرقی:

موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در معادن آذربایجان شرقی برطرف شود

موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در معادن آذربایجان شرقی برطرف شود

گروه معادن - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید موانع و چالش‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی، شناسایی و برطرف شود گفت: باید مشکلات را مدیریت کنیم و زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را فراهم کنیم چراکه می‌توانیم صنایع معدنی را با حمایت توسعه دهیم.

به گزارش ماین نیوز، مجید خدابخش ظهر امروز در نخستین جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی قوانین معدنی را قرائت کرد و با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید حساب‌های بانکی و گردش مالی و خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی در استان‌های محل ذخیره معدنی فعال باشند اظهار کرد: اگر واقعا این موضوع در قانون تصریح شده، باید ابلاغ شود و موانع موجود بر سر راه آن برطرف شود.

وی قانون پذیرش سند معادن برای وثیقه تسهیلات بانکی را یادآور شد و افزود: معادنی که دریافت تسهیلات آنها در لیست بهین یاب تصویب شده ولی بانک‌ها پروانه بهره برداری را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند پیگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید موانع و چالش‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی، شناسایی و برطرف شود گفت: باید مشکلات را مدیریت کنیم و زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را فراهم کنیم چراکه می‌توانیم صنایع معدنی را با حمایت توسعه دهیم.

وی تفویض اختیارات شورای معادن به استان‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: استان از نظر معدنی از استان‌های غنی است و در سند تدبیر و توسعه هم بخش معدن نقش ویژه ای دارد بنابراین در استخراج معدن باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم و آلایندگی‌های زیست محیطی را به حداقل برسانیم.

خدابخش با تاکید بر اینکه باید به روز بوده و تکنولوژی را در استخراج معادن به خدمت بگیریم خاطرنشان کرد: استخراج با روش سنتی تعارض با منافع ملی و محیط زیست دارد و دیگر جوابگوی نیازهای کشور و منطقه نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا