بومی سازی الکتروموتور 800 کیلو واتی کوره های پیش گرم

بومی سازی الکتروموتور 800 کیلو واتی کوره های پیش گرم

دنیای معدن - با بومی سازی الکتروموتور 800 کیلو واتی کوره های پیش گرم واحد 51 نوردگرم که سازنده اولیه آن شرکت های ایتالیایی بودند، علاوه بر کسب دانش فنی ساخت این نوع تجهیز حساس، 2 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.

غلامعباس کریمی کارشناس خرید قطعات یدکی فولاد مبارکه این خبر را داد و گفت: پیرو درخواست خرید این تجهیز که در واحد51  فولاد مبارکه به کار گرفته شده است در راستای حمایت از تولید داخل و اجرای دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی از سازندگان داخلی به منظور همکاری و مشارکت در بومی سازی این الکتروموتور استعلام به عمل آمد که در نهایت مقرر گردید که از تولیدات داخل کشور استفاده شود به همین منظور در پی  اعلام آمادگی شرکت جمکو ساخت این تجهیز به این شرکت واگذار گردید.

در همین رابطه ایوب زاده کارشناس تعمیرات کوره های پیش گرم تصریح کرد: این الکترو موتور در نهایت در تاریخ  پنجم آبان با حضور نمایندگان شرکت جمکو و سامان آبیار در محل خود نصب و پس از انجام تستهای مربوطه با موفقیت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه این گزارش ابراهیم میرزائیان تکنسین قطعات یدکی واحد51 نیز با اشاره به عملکرد این الکترو موتور ابراز داشت: تجهیز فوق مربوط به سیستم هوایی احتراق کوره های پیشگرم  3 و 4می باشد و به منظور تأمین هوای مورد نیاز جهت ترکیب با گاز طبیعی و احتراق در کوره ها از ونتیلاتورهای هوای فشرده استفاده گردیده که قوای محرکه هرکدام از این موتورها با توانkw 800 و تحت ولتاژ kw 6.6 تأمین می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از نظر بهره برداری این تجهیز از شرایط برابری با موتورهای مشابه خارجی برخوردار است و حتی به نوعی شرایط بهتری را برای خط تولید فراهم نموده است.

ابراهیم میزائیان با اشاره به این مطلب که جهت نصب الکتروموتور مذکور در مجموع 240 نفرساعت نیرو صرف شده است گفت: تعویض این تجهیز در توقف برنامه ریزی شده 12ساعته خط تولید انجام گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا