پس از برجام

همکاری ذوب آهن اصفهان با شرکت های اروپایی گسترش یافته است

همکاری ذوب آهن اصفهان با شرکت های اروپایی گسترش یافته است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: همکاری این شرکت با شرکت های اروپایی پس از توافق برجام، گسترش پیدا کرده است.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، احمد صادقی افزود: کیفیت محصولات ذوب آهن در سال های نه چندان دور باعث شده بود مشتریان اروپایی در دوران تحریم هم پیگیر خرید محصولات این شرکت شوند، با این حال روش پرداخت معمول در اروپا(اعتبارات اسنادی) و چالش های ناشی از تحریم های بانکی مانع از تکوین مطلوب کار می شد.

وی با بیان اینکه بعد از برجام، این همکاریها شکل جدی تری به خود گرفت، افزود: هم اکنون پنج شرکت از کشورهای اتریش، ایتالیا، هند و دو شرکت آلمانی، تنها در بخش 'آف تیک'(تامین مالی با ضمانت صادرات) خواستار همکاری و خرید چدن، شمش و سایر محصولات این شرکت هستند.

صادقی با بیان اینکه وجود معادن مواد اولیه تولید فولاد، انرژی و نیروی انسانی متخصص و دسترسی به آب های آزاد از مزیت های سرمایه گذاری برای تولید محصولات صنایع معدنی و فولادی در ایران است، گفت: در این زمینه مذاکره با سرمایه گذارنی از کشور چین و آلمان برای جذب سرمایه، تامین مواد اولیه و اجرای طرح های توسعه ای این شرکت در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه های در حال اجرای ذوب آهن اصفهان گفت: این طرح ها سالانه افزون بر 12 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای این شرکت ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، این شرکت در گام دوم و در قالب نقشه راه خود به تولید اقتصادی پنج میلیون تن محصول نائل می شود.
صادقی با بیان اینکه برنامه ریزی بمنظور دستیابی به تولید 6.3 میلیون تن فولاد با انجام بهینه سازی و تعمیرات مورد نیاز یکی از اهداف کنونی ذوب آهن اصفهان است، گفت: در این راستا برنامه تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره یک شرکت در حال پیگیری است.

ذوب آهن اصفهان، بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این شرکت فولادسازی، سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
ذوب آهن اصفهان در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا