رکورد جدید تولید در فولادسازی فولاد مبارکه به ثبت رسید

رکورد جدید تولید در فولادسازی فولاد مبارکه به ثبت رسید

دنیای معدن - مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه گفت: کارکنان این ناحیه در شهریورماه سال جاری با تولید 116 ذوب با تناژ 21هزار و 315 تن فولاد مذاب و تولید 20هزار و 746 تن تختال، رکورد جدیدی دراین ناحیه ثبت کردند.

به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، علیرضا بنائیان، از افزایش بهره وری و استفاده بهینه از تجهیزات به عنوان 2 عامل موثر در کسب این رکورد نام برد و افزود: رکوردهای کسب شده از آغاز سال جاری تاکنون، در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده، راه این واحد را در دستیابی به اهداف سالانه خود هموارتر خواهد ساخت.
وی رکورد قبلی تولید روزانه در کوره های قوس الکتریکی را مربوط به 19 اردیبهشت سال جاری و به میزان 115 ذوب در کوره های قوس الکتریکی و تولید 20هزار و 532 تن تختال در ماشین های ریخته گری اعلام کرد.
بنائیان با اشاره به سایر عوامل تأثیرگذاردرثبت این رکورد، گفت: همکاری خوب ناحیۀ آهن سازی، تخلیۀ مناسب ذوب در کوره های قوس الکتریکی بافاصله زمانی99 دقیقه، آماده به کار بودن جرثقیل ها برای انتقال ذوب، آماده به کار بودن ماشین های ریخته گری، متوسط عرض مناسب اعلام شده از طرف قسمت برنامه ریزی و همچنین آماده سازی مناسب ذوب (ازنظر زمان، دما و آنالیز) و ارسال به ریخته گری از دیگر دلایل دستیابی به این رکورد است.
مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت تثبیت این شرایط و لزوم دستیابی به رکوردهای بالاتر، افزود:با کمک و همدلی همه واحدهای مربوطه می توان به شرایط ایده آل تری دست یافت.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا