رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ورود فولاد به خراسان رضوی برگ برنده‌ای برای اقتصاد نیست

ورود فولاد به خراسان رضوی برگ برنده‌ای برای اقتصاد نیست

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه مشکل آب در کشور به سرعت رو به افزایش است، گفت: در خراسان رضوی درراستای توسعه فولاد کارهای زیادی انجام شده است، اما آوردن فولاد به خراسان رضوی برگ برنده‌ای برای اقتصاد استان نیست.

به گزارش ماین نیوز، غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مجمع نمایندگان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: اولویتی بالاتر از مسائل و مشکلات آب در کشور نیست و اگر این اولویت مورد توجه قرار نگیرد مشکلات بخش کشاورزی حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: خراسان رضوی و کشور با بحران رو به‌رو است، برخی استان‌ها که از نظر ما پر آب محسوب می‌شوند با بحران مواجه هستند، اتاق ایران مطالعاتی داشته و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو امضا شده که در راس آن، تعادل‌بخشی به منابع آب‌های زیرزمینی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: مشکل آب با سرعت در کشور و خراسان رضوی رو به افزایش است و اولویت نخست ما تمرکز بر آب و محیط زیست بوده که به عنوان یک وظیفه ملی توسط همه مردم باید آن را مورد توجه قرارداده شود.

شافعی ادامه داد: بهای آب کشور و توجه به استفاده مناسب از منابع آبی برای استفاده بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تشکیل شده، این کمیته در روابط اقتصاد خارجی با سایر کشورها را باید بررسی کند.

وی با اشاره به مسأله توسعه اقتصاد سبز گفت: در حال حاضر تشکل‌هایی در بخش خصوصی برای این منظور ایجاد شده و به نتایج مطلوبی هم رسیده‌ایم که اثرات آن در برخی کشورها مورد مطالعه قرار گرفته است و میزان اثربخشی آن در تولید ناخالص داخلی کشورها در بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر توسعه اقتصاد سبز، بیان کرد: تشکل‌هایی در بخش خصوصی برای این موضوع ایجاد شده است و میزان اثربخشی آن در تولید ناخالص داخلی کشورها در بررسی قرار گرفته است، همچنین افزایش بهره‌وری منابع، تولید بر مبنای مزیت‌های رقابتی در مناطق مختلف کشور، مطالعات منطقه‌ای، افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی و استفاده از علم و تکنولوژی روز از دیگر اولویت‌های کشور است.

شافعی گفت: امروز در خراسان رضوی در راستای توسعه فولاد کارهای زیادی انجام داده‌ایم، اما در جاهایی این صنعت توسعه یافته است که برخی روستاها با تانکر آب دارند و در واقع آوردن فولاد به خراسان رضوی برگ برنده‌ای برای اقتصاد نیست.

وی افزود: زعفران از افتخارات صادرات کشور است و برای تغییر چگونگی صادرات آن مطالعات کافی صورت گرفته و ما نباید با این قدمت و سابقه در حوزه زعفران اجازه دهیم، هلندی‌ها برای پیاز زعفران در افغانستان کار کنند، در واقع خاستگاه زعفران دنیا ایران است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا