تداوم طرح های توسعه صنایع چادرملو در اردکان

تداوم طرح های توسعه صنایع چادرملو در اردکان

گروه معادن >سنگ آهن - مهندس محمود مصری نژاد مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد در بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان اردکان از این مجتمع گفت : برای حفظ ارزش افزوده در مراحل تولید فولاد ، چادرملو مصمم است واحدهای تکمیلی چرخه فولاد را در مجتمع صنعتی چادرملو توسعه و تکمیل کند.

به گزارش ماین نیوز، مصری نژاد با اشاره به اهمیت ایجاد واحد های صنعتی قانونمند و دوستدار محیط زیست در ایجاد اشتغال و توسعه مناطق استقرار آنها افزود : مجتمع صنعتی چادرملو متعهد به ایجاد حدود 270 هکتار فضای سبز بوده که در حال حاضر به رغم نبود زمین مناسب و وجود اراضی گچی، آهکی و دارای آب شور، حدود 480 هکتار فضای سبز ایجاد کرده ایم .
وی با تاکید بر تلاش چاردملو در جهت رعایت همه ضوابط و مقررات تبیین شده برای فعالیت این مجتمع گفت: در طرح های بهره برداری شده و طرح های در دست اجرا اولویت استخدام نیرو با متقاضیان شهرستان اردکان و پس از آن استان یزد است . مصری نژاد با یاد آوری اینکه تمامی مراحل استخدام و آزمون فنی - تخصصی تحت نظارت مسئولان زیربط در شهرستان برگزار می شود افزود: 90 درصد از نیروهای جذب شده برای اشتغال در واحد فولاد سازی این مجتمع بومی هستند .
مدیر مجتمع صنعتی چادرملو نیز در جمع خبرنگاران رسانه های سراسری با اشاره به طرح های توسعه چادر ملو در این مجتمع گفت: از آنجا که آب و برق از زیرساخت‌های اصلی در توسعه صنایع فولادی است ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با احداث و بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد علاوه بر تامین برق مورد نیاز صنایع مستقر در این مجتمع بخشی از نیاز کشور را نیز تامین کرده است . ساخت این نیروگاه ازآبان سال 1391 آغاز و در اواخر سال 1395 به بهره برداری کامل رسید .این نیروگاه دارای دو واحد گازی و یک واحد بخار است که برای ساخت آن بالغ بر 13 هزار و 698 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .

مدیر مجتمع صنعتی اردکان همچنین اجرای طرح شبکۀ فاضلاب شهر اردکان و تصفیه و انتقال آن به واحد های صنعتی مستقر در مجتمع را یکی از طرح های زیر بنایی تامین آب عنوان کرد و گفت بدیهی است مناطق کویری کشور با کمبود آب مواحه هستند بنابر این ما برای تامین آب مورد نیاز صنایع باید تمهیداتی بیاندیشیم از این رو در توافق با سازمان آب و فاضلاب استان یزد اقدام به اجرای طرح جمع آوری پساب های خانگی و تصویه و انتقال آن به مجتمع صنعتی چادرملو در 25 کیلومتری شهر اردکان نمودیم . این طرح را از فروردین سال 1393آغاز کردیم و انشالله بزودی بهره برداری از آن آغاز می شود. برای اجرای این طرح هم 1 هزارو 939 میلیارد ریال سرمایه گذاری کردیم .
مهندس مصری نژاد در خصوص طرح های صنعتی جدید اجرا شده از سوی چادرملو گفت : این شرکت برای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در فرآورده های فولادی طرح ساخت کارخانه فولاد و احیاء چادرملو را از سال 1389 در همین مجتمع آغاز کرد و توانست با تمام مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، واحد فولاد سازی خود را در بهمن ماه سال گذشته به اتمام برساند و بهره برداری از آنرا آغاز کند .برای ساخت این واحد صنعتی که ظرفیت آن تولید سالانه 1 میلیون تن شمش فولاد قابل ارتقاء تا 1 میلیون و 300 هزار تن است بیش از 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .
همچنین برای ساخت واحد احیاء مستقیم هم که در مجاور واحد تولید شمش ساخته شده بالغ بر 6 هزارو 318 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است ، با ساخت این واحد ، آهن اسفنجی به طور مستقیم و قبل از سرد شدن وارد کوره های ذوب می گردد که با این شیوه تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و برق می شود . ظرفیت تولید این واحد سالیانه 1 میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی است و امیدواریم این واحد را تا پایان امسال به اتمام برسانیم .

مصری نژاد از طرح افزایش تولید گندله در کارخانه گندله سازی چادرملو در اردکان یزد نیز بعنوان یکی دیگر از طرح های توسعه بخش نام برد و افزود این طرح از سال گذشته آغاز شده که با اتمام آن ظرفیت تولید گندله از 3 میلیون و 400 هزار تن به 4 میلیون تن افزایش می یابد . در حال حاضر این ظرفیت را به 3 میلیون و 700 هزار تن رسانده ایم و انتظار داریم تا پایان امسال به 4 میلیون تن تولید برسیم . برای اجرای این طرح هم که بدون توقف خط تولید انجام می شود بیش از 905 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است .
وی در ادامه به بخش از عملکرد شرکت چادرملو در قبال مسئولیت های اجتماعی خود اشاره کرد و گفت: تا کنون در حد توان و درچارچوب ضوابط و تکالیف خود، در زمینه های علمی آموزشی بهداشتی- فرهنگی- مذهبی - ورزشی- و محرومیت زدایی حمایت های قابل توجهی انجام داده ایم و همچنان ادامه خواهیم داد ، اما قرار نداریم پس از هر اقدامی بخواهیم جار بزنیم که ما این کار را کرده ایم . همه مسئولان شهر در جریان حمایت ها ما هستند و به مردم شریف اردکان هم اطمینان می دهیم که ما به تکلیف و وظیفه خود عمل می کنیم .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا