ساداتی نژاد:

تعداد زیادی از کارگران شرکت فولاد کویر بیکار شدند

تعداد زیادی از کارگران شرکت فولاد کویر بیکار شدند

گروه صنایع معدنی >فولاد - نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین سد مقابل اقتصاد مقاومتی بی توجهی به اقتصاد داخلی است.

به گزارش ماین نیوز، سید جواد ساداتی نژاد در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال مشکلاتی در حوزه صنعت فولاد کشور رخ داده که باعث رکود و بیکاری قشر زیادی از کارگران شده است و صنعت گران درحوزه فولاد در تامین مواد اولیه و شمش فولاد مشکل دارند و فولاد خوزستان به جای رسیدگی به اقتصاد داخلی، فولاد تولیدی خود را با قیمتی ارزان تر صادر می کند.

وی به صادرات فولاد خام اشاره کرد و گفت: همه می دانیم امسال با نام اقتصاد مقاومت، تولید واشتغال مزین شده است، با این حال به تولید داخلی توجه نمی شود، مخالف صادرات نیستیم و بر این عقیده ایم تولید مازاد نیاز داخل صادر شود نه اینکه یک شرکت ۵۰ دلار ارزان‌تر از بورس صادر کند.

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی به جلسه خود در کمیسیون ویژه مجلس در خصوص مشکلات فولاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصویب شد فولاد خام پنج درصد ارزان‌تر از صادرات به واحدهای تولیدی داخل داده شود، اما این موضوع اجرایی نشد و ما حاضریم با همان قیمت صادرات تحویل واحدهای داخلی بدهند.

ساداتی نژاد افزود: باید اشتغال موجود خود را حفظ کنیم و با این اتفاقات امکان پذیر نیست، قرار بود ۲۰ هزار تن فولاد خام برای واحدهای داخلی به بورس وارد شود، ولی در عمل ۵۰۰۰ تن عرضه صورت گرفت.

وی با اشاره به بیکاری کارگران شرکت فولاد کویر گفت: در این چند روز تعداد زیادی از کارگران شرکت فولاد کویر بیکار شدند و ماه گذشته هم حدود ۲۰۰ نفر اخراج شده بودند و این به معنای تعطیلی است، آن هم به دلیل عدم تامین مواد اولیه که در ایران وجود دارد و صادر می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا