فولاد سفید دشت، نمونه ای از واگذاری به بخش خصوصی / فولاد سازی سفید دشت، نیمه دوم 97 راه اندازی می شود

فولاد سفید دشت، نمونه ای از واگذاری به بخش خصوصی / فولاد سازی سفید دشت، نیمه دوم 97 راه اندازی می شود

دنیای معدن - با وجود به ثمر نرسیدن بسیاری از واگذاری‌های اصل 44 در طی یک دهه اخیر، واگذاری فولاد سفیددشت به فولاد مبارکه از جمله موارد موفق انگشت شمار در این موضوع بوده است. این شرکت پس از بهره‌برداری از واحد انباشت و برداشت و احیای مستقیم، در حال ساخت کارخانه فولاد سازی است که طبق پیش بینی ها نیمه دوم سال 97 راه اندازی خواهد شد. مدیر عامل شرکت فولاد سفید دشت که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایمیدرو به منظور تسریع در فرآیند تکمیل واحدهای فولادی استانی و رفع معضلات مربوط به تامین مالی و ... در ماه های نخستین دولت یازدهم با هلدینگهای تخصصی فولاد از جمله "فولاد مبارکه" وارد مذاکره شد و در پی این مذاکرات، 65 درصد از فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به مالکیت فولاد مبارکه در آمد تا با تزریق منابع مالی و دانش فنی، کارخانه احیای مستقیم فولاد با سرعت بیشتری تکمیل شود. وی یادآور شد: پس از گذشت حدود 18 ماه از این واگذاری، واحد احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی فولاد سفید دشت با ظرفیت سالانه 800 هزار تن به طور رسمی در آبان ماه 95 افتتاح شد؛ اهمیت این موضوع تنها زمانی مشخص میشود که میزان پیشرفت این پروژه را با پیشرفت سایر پروژههای فولادی استانی مقایسه کرد. پروژه فولادسازی از نیمه گذشت به گفته محمود ارباب زاده مدیر عامل شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری، پروژه فولاد سازی این شرکت شامل یک کوره قوس الکتریکی (EAF) به ظرفیت 140 تن و یک ماشین ریخته گری تک خط Slab (تختال ) است که در حال حاضر دارای پیشرفت 54 درصدی بوده و بر اساس زمانبندی ارائه شده در نیمه دوم سال 97 راه اندازی و بهره برداری میرسد . وی درادامه اظهار داشت : توسعه هدفمند به منظور تکمیل زنجیره تولید و در راستای اقتصادی تر شدن تولید محصول نهایی و نگاه خاص و چشم انداز بلند مدت از ویژگی های مثبت و بارز در این شرکت است. وی اظهار داشت: فولاد سفید دشت با شروع به کار مجدد پیمانکاران پروژه فولاد سازی در آذر ماه 1395 و تعریف دو طرح توسعه ماشین ریخته گری بیلت و نورد سرد، برای تامین نیاز شرکت های هم جوار مانند ورق گالوانیزه خودرو، شرکت تاراز و فولاد صبا زاگرس در حال بررسی و انعقاد قرارداد است. ارباب زاده، ادامه داد: از نکات بارز و قابل اشاره می توان به موضوعات زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع آب این کارخانه اشاره کرد که با توافقات اولیه و برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های استاندار ومقامات استانی قرارداد تصفیه خانه صنعتی جهت استفاده از پساب فاضلاب شهری بروجن در مرحله نهایی قراردارد که با استفاده از این طرح، آب فازهای توسعه ای شرکت بدون استفاده از منابع آبی طبیعی استان فراهم می شود. شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نام گذاری شده، پس از بهره برداری از واحد احیا مستقیم، امسال به عنوان اولین پروژه از طرح های فولاد استانی، به عنوان واحد نمونه تولیدی استان در تیرماه معرفی شد و این شرکت توانست با وجود مشکلات فراوان خصوصا نبود مواد اولیه (گندله) به این مهم دست یابد.

مدیر عامل شرکت فولاد سفید دشت که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایمیدرو به منظور تسریع در فرآیند تکمیل واحدهای فولادی استانی و رفع معضلات مربوط به تامین مالی و ... در ماه های نخستین دولت یازدهم با هلدینگ‌های تخصصی فولاد از جمله "فولاد مبارکه" وارد مذاکره شد و در پی این مذاکرات، 65 درصد از فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به مالکیت فولاد مبارکه در آمد تا با تزریق منابع مالی و دانش فنی، کارخانه احیای مستقیم فولاد با سرعت بیشتری تکمیل شود.
وی یادآور شد: پس از گذشت حدود 18 ماه از این واگذاری، واحد احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی فولاد سفید دشت با ظرفیت سالانه 800 هزار تن به طور رسمی در آبان ماه 95 افتتاح شد؛ اهمیت این موضوع تنها زمانی مشخص می‌شود که میزان پیشرفت این پروژه را با پیشرفت سایر پروژه‌های فولادی استانی مقایسه کرد.
پروژه فولادسازی از نیمه گذشت
به گفته محمود ارباب زاده مدیر عامل شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری، پروژه فولاد سازی این شرکت شامل یک کوره قوس الکتریکی (EAF) به ظرفیت 140 تن و یک ماشین ریخته گری تک خط Slab (تختال ) است که در حال حاضر دارای پیشرفت 54 درصدی بوده و بر اساس زمانبندی ارائه شده در نیمه دوم سال 97 راه اندازی و بهره برداری میرسد .
وی درادامه اظهار داشت : توسعه هدفمند به منظور تکمیل زنجیره تولید و در راستای اقتصادی تر شدن تولید محصول نهایی و نگاه خاص و چشم انداز بلند مدت از ویژگی های مثبت و بارز در این شرکت است. وی اظهار داشت: فولاد سفید دشت با شروع به کار مجدد پیمانکاران پروژه فولاد سازی در آذر ماه 1395 و تعریف دو طرح توسعه ماشین ریخته گری بیلت و نورد سرد، برای تامین نیاز شرکت های هم جوار مانند ورق گالوانیزه خودرو، شرکت تاراز و فولاد صبا زاگرس در حال بررسی و انعقاد قرارداد است. ارباب زاده، ادامه داد: از نکات بارز و قابل اشاره می توان به موضوعات زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع آب این کارخانه اشاره کرد که با توافقات اولیه و برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های استاندار ومقامات استانی قرارداد تصفیه خانه صنعتی جهت استفاده از پساب فاضلاب شهری بروجن در مرحله نهایی قراردارد که با استفاده از این طرح، آب فازهای توسعه ای شرکت بدون استفاده از منابع آبی طبیعی استان فراهم می شود.
شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نام گذاری شده، پس از بهره برداری از واحد احیا مستقیم، امسال به عنوان اولین پروژه از طرح های فولاد استانی، به عنوان واحد نمونه تولیدی استان در تیرماه معرفی شد و این شرکت توانست با وجود مشکلات فراوان خصوصا نبود مواد اولیه (گندله) به این مهم دست یابد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا