رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی خبر داد:

ذخیره ۱۴۷ میلیون تنی ذغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی نیروگاه بزرگ حرارتی طبس

ذخیره ۱۴۷ میلیون تنی ذغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی نیروگاه بزرگ حرارتی طبس

گروه معادن >زغال‌سنگ - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از ذخیره 147 میلیون تنی ذغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی نیروگاه بزرگ حرارتی طبس خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، «داود شهرکی» در دومین روز از سفر خود به شهرستان طبس در محل نیروگاه بزرگ حرارتی ذغال سنگ سوز طبس واقع در 85 کیلومتری شهر طبس حضور پیدا کرد و مسائل و روند کار نیروگاه و معادن ذغال سنگ آن را مورد بررسی و همچنین بازدید قرار داد.

«شهرکی» در این بازدید با بیان اینکه معادن ذغال سنگ این نیروگاه به صورت روباز است گفت: با توجه به نیاز سالانه نیروگاه حرارتی به 2 تا 3 میلیون تن زغال سنگ، معادن این نیروگاه سوخت مورد نیاز 50 ساله نیروگاه را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با توجه به ذخایر غنی ذغال سنگ در طبس از اطمینان بالایی در تامین انرژی برخوردار خواهد بود تصریح کرد: هزینه پایین، دسترسی آسان، صرفه جویی قابل توجه در گاز طبیعی و همچنین در نظر گرفتن موضوع مهم پدافند غیر عامل از دیگر مزایای استفاده از ذغال سنگ به عنوان سوخت در این نیروگاه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت جایگاه ذغال سنگ در حوزه سوخت و انرژی و همچنین ورود آن به سبد انرژی کشور به عنوان یک حامل جدید عنوان کرد: این نیروگاه به عنوان اولین نیروگاه ذغال سنگ سوز در کشور پس از تکمیل طرح و دریافت فاینانس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در این بازدید مهندس «زمانی» معاونت طرح نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس نیز با بیان سرمایه گذاری 2000 میلیارد تومانی برای این نیروگاه گفت: ایجاد اشتغال برای بیش از 6000 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و همچنین پایداری شبکه برق در منطقه شرق و جنوب شرق کشور از اهداف مهم این نیروگاه بزرگ است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا