از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام شد؛

ارزش روز سهام اختصاصی پالایش نفت اصفهان به پرتفوی سهام عدالت

ارزش روز سهام اختصاصی پالایش نفت اصفهان به پرتفوی سهام عدالت

طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار گرفته است.


تعداد ۴ میلیارد سهم معادل ۲۰‏ درصد سهام پالایش نفت اصفهان طی سال‌های 86 و 90 به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال 1242 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه(سنا)، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار گرفته است.

همچنین بر اساس طرح توزیع سهام عدالت یک میلیون تومان از سهام این شرکت‌ها به این شرط به مشمولان داده شده است تا در مدت 10 سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

از این رو در پایان مدت 10 ساله پرداخت و تسویه اقساط، مطابق قانون از امسال سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

بر این اساس تاکنون از 60 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت کار قیمت‌گذاری قطعی 49 شرکت انجام شده که از این تعداد 46 شرکت به مجمع رفته‌اند و از میان شرکت های به مجمع رفته نیز 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان برآورد شده است که قرار است با دریافت سودهای تقسیمی مجامع شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت، این سود مطابق ارزش سهام مشمولان، میان آنها تقسیم شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، پالایش نفت اصفهان است.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت پالایش نفت اصفهان(سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و مرکز اصلی شرکت استان اصفهان بوده و این شرکت در تاریخ 9 تیر 87 از طریق بورس و اوراق بهادار تهران به عموم عرضه شده است.

موضوع فعالیت اصلی این شرکت نیز احداث، راه‌اندازی و بهره برداری از کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور انواع مختلف محصولات نفتی، شیمیایی و مشابه، انجام عملیات پالایش و فرآورش نفت خام و سایر هیدرو کربورها، تولید فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و سایر مشتقات و ... است.

همچنین سرمایه شرکت 2000 میلیارد تومان منقسم به ۲۰ میلیارد سهم ١٠٠ تومانی و تعداد ۴ میلیارد سهم معادل ۲۰‏ درصد سهام این شرکت در تاریخ‌های 13 بهمن 86 و ۱۷ مرداد 90 به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد ماه ١٣٩٦ مبلغ 1242 میلیارد تومان است.

افزون بر این؛ در سال‌هایی که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ 1784 میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پیش بینی سود(EPS) شرکت پالایش نفت اصفهان برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ هم مبلغ 48.4 تومان به ازای هر سهم است که بر اساس پیش‌بینی اعلام شده توسط سازمان خصوصی‌سازی مجمع به تقسیم سود حداقل ۱۴.۵ تومان حدود 30 درصد‏ سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم ۳۰‏ درصد سود پیش‌بینی شده، در مجموع مبلغ ۵۸ میلیارد تومان از این شرکت دریافت و بین مشمولان سهام عدالت توزیع شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا