ایجاد فرصت های شغلی جدید با راه اندازی فاز دوم مجتمع فولاد دزفول

ایجاد فرصت های شغلی جدید با راه اندازی فاز دوم مجتمع فولاد دزفول

با راه اندازی فاز دوم مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول ، فرصت های شغلی جدیدی در منطقه ایجاد می شود.

 

فاز نخست مجتمع فولاد روهینا جنوب (کارخانه فولاد دزفول) فروردین امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت راه اندازی شد.
ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب در گام نخست تولید حدود ۵۰۰ هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت درسال ٩٧ به ۱،۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
متناسب با راه اندازی فاز های جدید، نیروی کار مورد نیاز بهره برداری از مجتمع فولاد روهینا با برگزاری آزمون جذب و بکار گرفته می شوند.
نصرت الله خرمپور، مدیر پروژه های مجتمع فولاد روهین با تشریح فعالیت های این کارخانه گفت:با راه اندازی پروژه میدا (تبدیل آهن اسفنجی و قراضه به شمش ، میلگرد وکلاف) به عنوان فاز دوم مجتمع فولاد روهینا شاهد فرصت های شغلی جدیدی در منطقه و این شرکت خواهیم بود.
پروژه میدا که عملیات خاکبرداری آن از ۱۵ فروردین ٩٥ آغاز شده در حال حاضر با پیشرفت ۸۵ درصدی کار ساختمانی و ٤٥ درصدی فعالیتهای مکانیکی وبرقی از سوی شرکت ایتالیایی دانیلی یکی از سریعترین پروژه های این شرکت در کشور لقب گرفته است.
خرمپور افزود:کلیه نیروهای پروژه از ابتدای سال ۱۳۹۵ شروع بکار کرده و تاکنون نیز مشغول بکار می باشند، در حال حاضر با پایان یافتن اکثر فعالیت های ساختمانی این پروژه بسیاری از نیروها به صورت مازاد بوده و شرکت با درک مشکل اشتغال تعداد اندکی از این افراد را که رضایت کاملی نیز از آنها دارد به ناچار پس از خاتمه قرارداد بکار گیری نکرد. ضمن اینکه در بین افرادی که قرار داد کار آنها خاتمه یافته نیروهای متخصص و کاردان و نیروهای غیر ماهر ساختمانی نیز وجود داشته است.
** ضریب هوشی وفیزیک بدنی بالا لازمه اشتغال در کارخانه های فولاد
مدیر پروژه های مجتمع فولاد روهینا در خصوص جذب و بکار گیری افراد در کارخانه های فولاد گفت:داشتن ضریب هوشی وفیزیک بدنی مناسب و فراگیری آموزش های لازم در کوتاه ترین زمان لازمه فعالیت و اشتغال افراد در کارخانه های فولاد است که مجتمع فولاد روهینا دزفول نیز در این راستا پارسال برای راه اندازی وبهره برداری از فاز نخست خود با برگزاری آزمون تعداد ۱۸۰ نفر را جذب که ازهمان ابتدا تعداد ۱۵ نفر بیشتر از نیاز خود نیز جذب نمود اما پس از سپری شدن یک دوره آموزشی از مجموع این افراد تعداد ۸ نفر از نیروهای غیر کیفی از محل ۱۵ نفر جذب اضافی با پایان یافتن قرار داد به کارشان خاتمه داده شد.
نصرت الله خرمپور با بیان اینکه از ابتدای فعالیت این شرکت تاکنون هیچگونه بحث اخراج نیرو مطرح نبوده گفتند صرفا با توجه به اتمام هر فاز کارخانه ( تا قبل از راه اندازی و بهره برداری ) و خاتمه کار ، قرار داد جدیدی تهیه نشده است .
** وضعیت نیروهای متخصص فولادی
مدیر پروژه های مجتمع فولاد روهینا در ادامه در خصوص خاتمه کار ۲۵ تا ۳۰ نفر نیروهای متخصص و بازنشسته فولادی در قالب مشاور در این کارخانه گفت: این افراد با سابقه و متخصص در زمینه فولاد که برای آموزش پرسنل جذب شده و راه اندازی فاز نخست حداقل به مدت ۶ ماه مشغول بکار بودند که پس از آموزش نیروهای جدید الاستخدام و سه ماه بهره برداری از خط
(ریبار) به کار آنها خاتمه داده شد.
خرمپور با تشریح روند جذب و بکار گیری نیرو در مجتمع فولاد روهینا همانند سایر کارخانه های فولادی کشور بیان داشت:پس از پایان فاز (ساختمانی) شرکت ، به فعالیت نیروهای جذب شده در بخش ساختمانی طبق قرارداد خاتمه داده و پس از آن نیروهای جدید و متخصص برای فاز ' نصب ' استخدام می شوند و پس از پایان فاز نصب قرار داد نیروهای این بخش نیز به پایان رسده و در نهایت نیروهای فاز (راه اندازی و بهره برداری) از طریق آزمون سراسری انتخاب می شوند.
سرمایه گذار مجتمع فولاد روهینا ،با راه اندازی این مجتمع بزرگ ضمن اشتغال برای بسیاری از جوانان منطقه ، فرصت های شغلی بسیاری برای سایر مشاغل به صورت غیر مستقیم در منطقه ایجاد کرده است چرا که خط مشی سرمایه گذار ایجاد محیطی پویا و پیشرفت تولید و چرخش چرخ صنعت برای توسعه کشور است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا