بالاترین قیمت طلا در ۲ ماه گذشته رقم خورد

بالاترین قیمت طلا در ۲ ماه گذشته رقم خورد

با جذاب شدن خاصیت امنیت طلا پس از بروز تنش‌ها در شبه جزیره کره و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ هفته گذشته قرار گرفت.

 

به نقل از رویترز، با جذاب شدن خاصیت امنیت طلا پس از بروز تنش‌ها در شبه جزیره کره و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم در نزدیک به ۷ هفته گذشته قرار گرفت.
یوچی ایکمیزو، مدیر شعبه توکیوی ICBC استاندارد بانک گفت: من فکر می کنم بازار در مورد وضعیت کره شمالی محتاط است و سرمایه‌گذاران قصد دارند، سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی طلا انجام دهند... من فکر می کنم طلا این هفته تقویت شود.
هر اونس طلا در ساعات اولیه معاملات به ۱۲۷۰.۹۸ دلار، بالاترین قیمت از ۱۴ ژوئن رسید اما اکنون با ۳.۳۸ دلار کاهش ۱۲۶۶.۲۶ دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها هفته گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته بود که سومین افزایش متوالی هفتگی به شمار می‌رفت.
ایکمیزو ادامه داد: با توجه به ادامه تعطیلات تابستان در آسیا، انتظار می‌رود بازارها آرام و ساکت باشند.
دلار امروز به کمترین میزان در دو سال و نیم اخیر در برابر یورو رسید. کاهش ارزش دلار ناشی از  بی‌ثباتی سیاسی آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی این کشور بوده است که در مورد یک افزایش دیگر نرخ بهره بانکی در این کشور تردید ایجاد کرده است.
جفری هالری، تحلیلگر کالاهای اساسی در بازار گفت: دلار ارزان‌تر دلیل اصلی نوسانات قیمتی طلاست... با این حال، تعمیق بحران سیاسی در واشنگتن و برنامه موشکی بالستیک کره شمالی همگی تداوم بی ثباتی را تضمین می‌کند که قیمت طلا را بالا می‌برد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا