رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی :

کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد

کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد

گروه صنایع معدنی - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا حاجی‌پور از تلاش دولت و دستگاه‌های ذیربط برای کاهش خطر ریزگردها در معادن سنگ خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های دولت جهت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، از سال گذشته بحث پرداختن به معادن سبز با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان آغاز و مقرر شده است که اداره کل منابع طبیعی نسبت به شناسایی گونه‌های گیاهی که در مناطق محتلف استان مرکزی وجود دارد، اقدام عملی را انجام داده و نتیجه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کند .

حاجی پور در ادامه گفت: بر همین اساس مقرر شد در قالب هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و پس از شناسایی گونه‌های گیاهی و اعلام نتیجه به سازمان صنعت و معدن با توجه به تنوع اقلیمی در استان مرکزی کاشت نهال و درخت در محدوده معادنی که حائز شرایط باشند توسط بهره‌برداران انجام شود. بر این اساس مجموعه‌های معدنی موظف هستند برای کاهش خطر ریزگردها و جلوگیری از آلایندگی این اقدام را عملیاتی کنند تا ضمن دفع ریزگردها و کاهش خطرات ناشی از استخراج سنتی معادن گامی در جهت ایجاد معادن سبز برداشته شود .

وی در خصوص راهکارهای علمی و عملی جهت کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی معادن گفت: سازمان توسعه نوسازی معادن در حوزه کاهش ریزگردها و استخراج‌های نوین مباحث علمی و عملیاتی را در دست مطالعه داشته و بر این مبنا دوره‌های آموزشی لازم جهت بروز کردن فناوری استخراج معادن آلاینده محیط زیست و کاهش آلایندگی و کاهش باطله های معدنی برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان صنعت و معدن استان مرکزی نیز سیاست کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی با همکاری و تعامل با ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان و انجمن ها و تشکل های معدنی در حال پیگیری است تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای حفظ سلامت مردم ایجاد کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا