احداث کارخانه فولادسازی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد

احداث کارخانه فولادسازی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد

دنیای معدن - نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان این که اگر مسیری را با همکاری یکدیگر و به صورت هدفمند پیگیری کنیم، منافع، رفاه مردم و توسعه استان رقم خواهد خورد، گفت: احداث کارخانه فولادسازی در شرکت به صورت غیر مستقیم تا چند برابر اشتغال فعلی در این کارخانه شغل ایجاد می کند و احداث آن به حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است که بخش خصوصی استان در این زمینه کمک کننده است.

روزبه کردونی در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد اکسین که شامگاه گذشته، نهم مردادماه در اهواز انجام شد، با بیان این که آنچه در فولاد اکسین اهواز اتفاق افتاد می تواند به عنوان یک تجربه سیاسی موفق موردتوجه باشد، اظهار کرد: ۹ ماه پیش٬ هنگامی که مسیر فعلی در فولاد اکسین آغاز شد، علی رغم تمام تلاش های چندساله در این مجموعه٬ حواشی و مسائل فرعی در این کارخانه حاکم بود و تعهدات فولاد اکسین حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و مطالبات معوقه ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در آن زمان اخذ مجوزی مانند احداث کارخانه فولادسازی امری بسیار دور از ذهن بود. استاندار فعلی خوزستان پیگیری های مؤثری داشت و تقریبا در تمام سطوحی که باید با مسئولان ارشد مذاکره می شد، این کار انجام شد تا شاهد صدور مجوز فولادسازی از سوی دولت باشیم.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: در سطح منطقه ای مشاهده می کنیم علی رغم تمام چالش های یکسال گذشته در استان٬ یک شرکت نه چندان با رده بالای مالی٬ آنچنان محل توجه مدیران منطقه ای بوده که تمام پیگیری های آن انجام می شود و مجوز موردنیاز برای احداث فولادسازی به آن داده می شود.

کردونی ادامه داد: در سطح ملی نیز وزرای مربوطه حمایت لازم را به عمل آوردند و در کنار آن سایر مسئولین مانند ائمه جماعات و نمایندگان پیگیری های لازم را انجام دادند تا با یک ائتلاف منطقه ای و با همکاری دولتمردان شاهد صدور مجوز کارخانه فولادسازی از سوی هیات دولت باشیم.

وی با بیان این که اگر مسیری را با همکاری یکدیگر و به صورت هدفمند پیگیری کنیم٬ منافع، رفاه مردم و توسعه استان رقم خواهد خورد، عنوان کرد: آنچه که از این پس شاهد خواهیم بود تولید اشتغال به صورت غیر مستقیم تا چند برابر اشتغال فعلی خواهد بود که نیازمند حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است و بخش خصوصی استان در این زمینه کمک کننده است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان این که باید این شرکت به یک اتاق شیشه ای تبدیل شود تا نظارت عمومی بر این شرکت بیش از پیش انجام شود و الگویی برای سایر صنایع ملی باشد، خاطرنشان کرد: مسیری که استان خوزستان در این یکسال اخیر در آن پیش رفته، نه تنها بحران ها و مشکلات ناشی از انباشت مسائل قدیمی استان را کنترل کرده است، بلکه مسیر روشنی را در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار و اشتغال در استان پیش روی مردم قرار خواهد داد. من ابراز امیدواری می کنم که با حضور این استاندار نه تنها خوزستان دچار بحران نخواهد شد، بلکه مسیر توسعه و پیشرفت را به طور جدی درپیش خواهد گرفت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا