اشرف‌غنی خواستار شفاف‌سازی در میزان ذخایر زغال سنگ شد

اشرف‌غنی خواستار شفاف‌سازی در میزان ذخایر زغال سنگ شد

گروه معادن >زغال‌سنگ - رییس جمهور افغانستان خواهان مشخص شدن مقدار ذخایر زغال سنگ در این کشور شده و گفته است که برای مدیریت تصدی زغال سنگ باید یک طرح اساسی و بنیادی روی دست گرفته شود.

به گزارش ماین نیوز، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشرخبرنامه ای گفته است که نشستی به منظور بحث روی چگونگی کارکرد تصدی زغال سنگ وزارت معادن و پترولیم، به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور امروز دایر گردید.

در این نشست که در ارگ انجام شد، نرگس نهان سرپرست وزارت معادن و پترولیم، اجمل احمدی مشاور رییس جمهور در امور مالی و بانکداری و داوود نورزی رییس عمومی اداره امور گزارش و پیشنهادات شان‌را در خصوص تصدی زغال سنگ ارائه کردند.

آقای غنی پس از شنیدن این گزارش‌ها و پیشنهادات گفت که ضرورت به یک طرح بنیادی بخاطر مدیریت تصدی زغال سنگ می باشد.

وی افزود: از اینکه زغال سنگ افغانستان در زمره زغال سنگ های درجه اول جهان است، ما به معلومات جامع در رابطه به مقدار ذخایر زغال سنگ و همچنان ایجاد سیستم شفاف و واضح مدیریت آن نیاز داریم.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که در زمینه مقدار ذخایر زغال سنگ در کشور برآوردها و گزارشات مختلفی وجود دارد، مگر ما می خواهیم معلومات دقیق و جامع در این خصوص داشته باشیم.

آقای غنی همچنان به داشتن یک پالیسی مشخص در زمینه ذخایر زغال سنگ تاکید کرده، گفت که اقدامات ما باید اساس قانونی داشته باشد.

وی ضمن اینکه بر رهبری شفاف در تصدی زغال سنگ وزارت معادن و پترولیم تاکید کرد.

رییس جمهور تاکید کرد که در دانشگاه پولی تخنیک، ظرفیت خوبی معلوماتی در خصوص زغال سنگ کشور وجود دارد و باید از آن استفاده صورت گیرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا