با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد صورت گرفت؛

افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شرکت معدنی و سدسازی آریا جنوب ایرانیان

افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شرکت معدنی و سدسازی آریا جنوب ایرانیان

گروه معادن - با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت فاز اول شرکت معدنی و سدسازی آریا جنوب ایرانیان در یزد افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم این شرکت آغاز شد.

به گزارش ماین نیوز، روز سه شنبه و در جریان سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان یزد فاز اول شرکت معدنی و سدسازی آریا جنوب ایرانیان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

فاز اول این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۴۲ هزار و ۵۶۰ متر مربع و با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع راه اندازی شد، توانایی تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن برای تولید گندله را دارد و برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین در این روز عملیات اجرایی فاز دوم شرکت که برای یک هزار نفر اشتغالزایی مستقیم به وجود می آورد، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. محصولات تولیدی فاز دوم در تکمیل زنجیره فولادی کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

برای راه اندازی این فاز که در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع ساخته می شود، سرمایه گذاری ریالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه گذاری ارزی ۴۶ هزار یورویی صورت می گیرد.

گفتنی است که شرکت نسبت به واردات و نصب ماشین آلات مربوط به فاز اول طرح از جمله آسیاب، پمپ ها و فیلتر پرس مربوط به تولید کنسانتره اقدام کرده و مشغول تولید است.

در حال حاضر پروانه بهره برداری برای فاز اول به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن صادر شده و از ظرفیت موجود طرح، یک میلیون تن دیگر در حال اجرا است که تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال هزینه صورت گرفته و ۳۰۰ میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا