استان زنجان دارای 75 محدوده اکتشافی معدنی است/ 6 واحد گندله‎سازی و سنگ آهن در استان راه‎اندازی می شود

استان زنجان دارای 75 محدوده اکتشافی معدنی است/ 6 واحد گندله‎سازی و سنگ آهن در استان راه‎اندازی می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به وجود سه پهنه معدنی در استان، گفت: 75 محدوده اکتشافی معدنی در استان وجود دارد.

مهدی حمیدی ظهر امروز در جلسه نشست خبری اعضای ستاد برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مقام صنعتگران، معدنکاران و اصناف استان، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان دارای 867 نفر عضو فعال است.

وی با اشاره به اینکه 286 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان از وزارت صنعت، معدن و تجارت پروانه اشتغال و صلاحیت دریافت کرده‎اند، تصریح کرد: استان زنجان یکی از استان‏های معدنی کشور محسوب می‎شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی در حوزه ایمنی، محیط زیست، استخراج، فرآوری و ... در طول سال برگزار می‎شود، اضافه کرد: سال گذشته در آموزش اعضا، زنجان دومین استان کشور شد.

حمیدی با بیان اینکه طی سال گذشته هفت دوره آموزشی در استان زنجان برگزار شده است، یادآور شد: 322 نفر در این دوره‎ها شرکت کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه زنجان نخستین استان کشور بود که دوره آموزش رایگان برای کارگران معدن و صنایع معدنی را برگزار کرد، ادامه داد: واحد حقوقی نیز برای ارائه مشاوره‎های رایگان به معدنکاران و بهره‎برداران در سازمان نظام مهندسی معدن استان راه‎اندازی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه 75 محدوده اکتشافی در استان وجود دارد، افزود: همچنین از 360 معدن استان، 308 باب قابلیت فعال شدن را دارند.

حمیدی با اشاره به اینکه سه پهنه اکتشافی معدن در استان است که از این تعداد پهنه ماهنشان به مزایده گذاشته شده است، اظهار کرد: استان زنجان دارای سه معدن طلا، چهار محدوده معدنی طلا و یک واحد کارخانه کنسانتره طلا است.

وی با بیان اینکه پهنه‎های اکتشافی استان زنجان بر روی چهار عنصر بررسی شده‎اند، تصریح کرد: آهن، سرب و روی و مس این چهار عنصر هستند و فلز طلا هم همراه عنصر مس مورد بررسی قرار می‎گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به فعالیت 33 معدن سنگ آهن در استان، ادامه داد: 6 واحد گندله‎سازی و سنگ آهن هم در استان راه‎اندازی خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه استانداردهای درستی در حوزه معدن نداشتیم برای نخستین بار در کشور کمیته استانداردسازی در استان زنجان تشکیل شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا