جلسه بررسی مشکلات معادن ذغال سنگ برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات معادن ذغال سنگ برگزار شد

گروه معادن >زغال‌سنگ - جلسه بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور با حضور معاون روابط کار وزیر کار، اعضای انجمن‌های صنفی معادن ذغال سنگ، مدیر کل کار استان کرمان و مدیران کل معاونت روابط کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ماین نیوز، جلسه بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور با حضور احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای انجمن‌های صنفی معادن ذغال سنگ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و مدیران کل معاونت روابط کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

این جلسه به منظور بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور تشکیل و اعضای حاضر هر یک مشکلات خود را مطرح کردند.

مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر بحث ایمنی در معادن اظهارکرد: فوت هر کارگر خسارت‌های مالی و اجتماعی فراوانی را به بار می‌آورد، باید برای حمایت از کارگران تمهیداتی صورت گیرد.

وی در ادامه آموزش‌های لازم به کارگران در محل کار و بحث مانیتورینگ معادن زغالسنگ را بسیار پر اهمیت خواند و تصریح کرد: با تشکیل کارگروههایی در استان‌ها و ارسال اطلاعات، کمیته‌ای متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن جهت کمک به معادن ذغال سنگ ایجاد شد.

مشیریان تصریح کرد: سنتی بودن شیوه استخراج در معادن، فرسودگی تجهیزات، امدادرسانی ناآگاهانه، عدم وجود تهویه مناسب و عدم مدیریت صحیح در شرایط اضطراری از جمله عوامل ایجاد حادثه و تشدید آن در معادن می‌باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با آموزشهای لازم به کارکنان که از اهمیت بسیاری برخوردار است با تولیت مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به این موضوع پرداخته شود؛ همچنین با سایر دستگاه‌ها باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم کارهای مناسبی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار معادن و رفع مشکلات معادن انجام دهیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا