لزوم توجه به بخش معدن آذربایجان شرقی باهدف اشتغالزایی برای جوانان

لزوم توجه به بخش معدن آذربایجان شرقی باهدف اشتغالزایی برای جوانان

دنیای معدن -مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: رونق بخش معدن می تواند بخشی از مشکل اشتغال جوانان استان را حل کند.

نشست هم اندیشی ساماندهی آموزش های شاغلین در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی دوشنبه با حضور علیزاده، نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان، رحمانی معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، جمعی از فعالان حوزه صنعت و معدن استان، سرمایه گذارانی از ترکیه و چین با هدف اجرای تفاهم نامه مابین آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.

لزوم توجه به بخش معدن آذربایجان شرقی با هدف اشتغالزایی برای جوانان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به وجود منابع معدنی در استان از جمله معدن مس سونگون ورزقان به عنوان قطب معدن آذربایجان شرقی گفت : خوشبختانه در استان از نعمت معادن مختلف با تنوع خیلی بالا برخوردار هستیم و نیاز به رونق در این بخش اهمیت زیادی دارد و می تواند بخشی از اشتغال جوانان استان را به خودش اختصاص دهد و این مسئله امکان پذیر نخواهد شد مگر با مشارکت طرفین تفاهم نامه که از نظر فکری، محتوای آموزشی، مالی و تدارکاتی این امر مهم به سرانجام برسد .

یعقوب نماینده در ادانه افزود: ما باید در بحث آموزش های مربوط به معدن، یک تمرکز آموزشی ایجاد کنیم و تلفیقی از آموزش ها را ارائه دهیم .

وی با اشاره به مرکزیت شهرستان ورزقان به عنوان مرکز آموزش معدن خاطر نشان کرد: تمرکز آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان ورزقان خواهد بود و چنانچه نتایج خوبی حاصل شود به شهرستان های دیگر نیز می توانیم تعمیم دهیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی لزوم پیگیری های بعد از آموزش را مهم عنوان کرد و افزود : پس از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بایستی روش های راه اندازی کسب و کار و شغل نیز آموزش داده شده و پیگیری شود تا در کنار آموزش حصول و اطمینان به نتایج کار برای ما روشن شود و این موضوع از اهدف آموزش فنی و حرفه ای در کنار ارائه آموزش های لازم خواهد بود .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا