امروز رقم خورد؛

افزایش حجم معاملات فرابورس ایران به 407 میلیون ورقه بهادار

افزایش حجم معاملات فرابورس ایران به 407 میلیون ورقه بهادار

معاملات فرابورس در مجموع بازارهای اول و دوم با دادوستد 256 میلیون سهم به ارزش بیش از 529 میلیارد ریال پایان یافت. نمادهای معاملاتی «ذوب» و «وگستر» روز جاری بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار تجربه کردند.

 

بازار فرابورس ایران در دومین روز کاری هفته میزبان دادوستد نزدیک به 407 میلیون ورقه بهادار به ارزش ‌هزار و 186 میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به روز گذشته از افزایش حجم و کاهش ارزش معاملات حکایت داشت. این در حالی است که دیروز بالغ بر 317 میلیون ورقه بهادار به ارزش هزار و 286 میلیارد ریال در فرابورس معامله شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان بازار امروز یکشنبه 11 تیرماه در کنار معاملات سهام و اوراق بهادار در بازارهای فرابورس همچنین شاهد توقف و بازگشایی 6 نماد بودیم.

معاملات فرابورس در مجموع بازارهای اول و دوم نیز با دادوستد 256 میلیون سهم به ارزش بیش از 529 میلیارد ریال پایان یافت. نمادهای معاملاتی «ذوب» و «وگستر» روز جاری بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار تجربه کردند.

سهامداران در نماد شرکت ذوب آهن نزدیک به 22 میلیون سهم به ارزش 15 میلیارد ریال و در نماد شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان حدود 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 33 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

در نماد «ذوب» که پربازدیدترین نماد معاملاتی امروز نیز شناخته شد، تنها سهامداران حقیقی 21 میلیون و 710 هزار سهم این شرکت را میان خود خرید و فروش کردند و سهامداران حقوقی مشارکتی در معاملات امروز این نماد نداشتند.

نگاهی به تابلو بیشترین رشد و افت قیمت سهام نیز نشان می‌دهد نماد شرکت‌های افرانت، بیمه کوثر و پخش البرز در حالی بر سکوی بیشترین رشد قیمت پایانی تا سطح 5 درصد تکیه زده‌اند که نماد شرکت‌های بیمه سامان، شرکت مواد ویژه لیا و شیر پاستوریزه پگاه فارس بیشترین افت قیمتی را ثبت کردند. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز روندی کاهشی را تجربه کرد تا در پایان بازار، آیفکس افت 3.6 واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع 900 واحدی بایستد.

نمادهای «ذوب»، «شراز» و «شاوان» سه نماد تاثیرگذار بر آیفکس امروز تا سطح 0.7 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند. در مقابل نمادهای «میدکو» و «شپاس» مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در جریان بازار همچنین نمادهای معاملاتی بانک حکمت ایرانیان، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک و بهمن دیزل بازگشایی و نمادهای توسعه اقتصادی آرین و شرکت گاز لوله متوقف شدند، ضمن آنکه در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نماد معاملاتی اوراق رهنی بانک مسکن در نماد رهن97041 به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 13تیر 1396 متوقف شد.

در تابلو تسهیلات مسکن نیز که میزبان دادوستد حدود 71 هزار ورقه به ارزش 53 میلیارد ریال بود، قیمت این اوراق در دامنه 717 تا 755 هزار ریال نوسان داشت.

در پایان معاملات چهارشنبه مورخ 14تیر 1396 اوراق تسه دی ماه 93 و تیرماه 94 به علت پایان مدت اعتبار این اوراق متوقف می‌شوند.

در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت هم شاهد ثبت معامله بیش از 385 هزار ورقه به ارزش 378 میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله نیز بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به ثبت رساند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا