موفقیتهای چشمگیری در تکمیل زنجیرۀ صنعت فولاد کشور حاصل شده است

موفقیتهای چشمگیری در تکمیل زنجیرۀ صنعت فولاد کشور حاصل شده است

دنیای معدن -لزوم توجه به اهمیت نقش معدن و صنایع معدنی وقتی بیشتر شد که مقام معظم رهبری در شعار سنوات اخیر مکررا کلید موفقیت و تعالی کشور را توجه به بخش صنعت، تولید و اشتغال معرفی کرده اند.

در همین راستا دولت با درک صحیح از موارد یادشده و به منظور تحقق این راهبردها تمام تلاش خود را به کار گرفت. نتیجۀ این تلاشها آن شد که فقط در بخش فولاد، بنابر اعلام آمارهای رسمی، عملکرد تولید فولاد خام کشور با رشد ۲۸ درصدی از ۱۴ میلیون و ۳۶۱ هزار تن در سال ۱۳۹۱ به ۱۸ میلیون و ۴۶۶ هزار تن در سال ۹۵ رسید و با رسیدن ظرفیت فولاد کشور به ۳۰ میلیون تن، شرایطی فراهم شد که ایران در رتبه بندی جهانی فولاد به رده چهارده صعود کند.

در آستانۀ روز صنعت و معدن، دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در گفتگو با خبرنگار فولاد با بیان مطلب فوق در خصوص اهمیت نقش تعیین کنندۀ دولت در رشد و بالندگی صنعت کشور تصریح کرد: حمایت دولت از صنعت فولاد، می تواند ظرفیتهای خالی این صنعت را فعال کند؛ همچنان که در چند سال گذشته با این حمایت ها موفقیتهای چشمگیری در تکمیل زنجیرۀ صنعت فولاد کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به موفقیتهایی که صنعت فولاد کشور در بخش تأمین بازار داخل و حضور در بازاهای جهانی به دست آورده است، تصریح کرد: به کارگیری راهبردهای موفقیت آمیز در بخش فولاد باعث شده است که فولادسازان طی سالهای اخیر علاوه بر تأمین نیاز مشتریان داخل، رشد مناسبی در صادرات محصولات فولادی داشته باشند؛ برای مثال، فولاد مبارکه توانست به رکورد تاریخی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن صادرات در سال دست یابد. نکتۀ قابل توجه سهم بالای بازار اروپا از این صادرات است که خود دلیل مهمی بر توجه به تولید محصولات کیفی در این شرکت است.

مدیرعامل بزرگترین فولادساز خاورمیانه و شمال آفریقا خاطرنشان کرد: با حمایت دولت، کاهش واردات فولاد از طریق وضع تعرفه بر واردات با هدف حمایت از صنعت داخلی همزمان با افزایش صادرات محصولات فولادی توانست ضمن ارزآوری، موجب کاهش خروج ارز از کشور شود و لذا میتوان صنعت فولاد خصوصا فولاد مبارکه را پیشرو در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا