تولید بیش از ۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال وبختیاری

تولید بیش از ۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال وبختیاری

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر آهن سازی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری گفت: 62 هزار و 214 تن آهن اسفنجی طی سه ماه نخست سال جاری در این کارخانه تولید شده است.

به گزارش ماین نیوز، جمشید علی بابایی اظهار کرد: از این میزان محصول تولیدی 38 هزار و 832 تن آهن اسفنجی تنها در خردادماه امسال تولید شد که رکوردی برای تولید محصول در کارخانه است.

به گفته وی از زمان راه اندازی کارخانه فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری در آبان ماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال 174 هزار و 624 تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.

مدیر آهن سازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: این موفقیت تولید محصول با تلاش و همت تمامی مدیران و کارکنان واحدهای آهن سازی، خدمات فنی و پشتیبانی به ثبت رسید.

علی بابایی افزود: آهن اسفنجی در این شرکت با متالیزاسیون 95 و کربن 1.7 درصد تولید می شود که از کیفیت بالایی بهره مند است.
اول تا دهم تیرماه دهه گرامیداشت تولید در صنعت نامگذاری شده است.

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح هزینه شد که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد واقع است.
هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا