معامله بیش از 1910 میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس ایران

معامله بیش از 1910 میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس ایران

امروز شنبه سوم تیرماه 96 سهامداران شاهد جابه جایی بیش از 191 میلیون سهم به ارزش 434 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم بودند. به ترتیب نمادهای «ذوب» و «شلیا» نیز بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

نخستین روز معاملاتی فرابورس ایران در تیرماه با دادوستد بیش از یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش تقریبی یک‌هزار و 912 میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رستانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه سوم تیرماه 96 سهامداران شاهد جابه جایی بیش از 191 میلیون سهم به ارزش 434 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم بودند. به ترتیب نمادهای «ذوب» و «شلیا» نیز بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

در نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن سهامداران حقیقی در سمت خرید و فروش بیش از 80 درصد مشارکت داشتند. در نماد معاملاتی شرکت مواد ویژه لیا نیز سهامداران حقیقی مشارکت 60 درصدی در سمت خرید و مشارکت 83 درصدی در سمت فروش این نماد داشتند.

در جریان بازار امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت شهداب ناب خراسان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1396، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت در اطلاعات پیش‌بینی و شرکت زرین معدن آسیا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت در عملکرد واقعی سال مالی 1395(حسابرسی نشده) نسبت به آخرین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 متوقف شدند.

در عین حال عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس امروز پس از افزایش نسبی در ابتدای معاملات رو به کاهش گذاشت تا در پایان بازار به افت 5 واحدی رضایت دهد. به ترتیب سه نماد «مارون»، «هرمز» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس تا سطح 4.5 واحد داشتند، در سمت مقابل نمادهای «شراز»، «سمگا» و «میدکو» نیز با رشد قیمتی خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

تابلوی تسهیلات مسکن نیز معامله 73 هزار ورقه به ارزش بیش از 55 میلیارد ریال را شاهد بود. قیمت این اوراق که امروز نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خرداد ماه 1396 نیز به سایر تسه‌های مورد مبادله در این بازار افزوده شد در بازه 736 تا 777 هزار ریال در نوسان بود.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز ارزش معاملات امروز به 263 میلیارد ریال رسید. اوراق اجاره رایتل در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ایستاد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا