فرماندار سرخه:

کمبود آب یکی از چالش های اساسی واحدهای معدنی سرخه است

کمبود آب یکی از چالش های اساسی واحدهای معدنی سرخه است

گروه معادن - فرماندار سرخه کمبود آب را از جمله چالش های اساسی واحدهای معدنی این شهرستان برشمرد و گفت : در دولت یازدهم بیش از 25 درصد از فعالیت معادن شهرستان سرخه افزوده شد که امروز با تامین آب و رفع موانع تولید می توان از این ظرفیت برای افزایش اشتغال در استان سمنان بهره گرفت.

به گزارش ماین نیوز، علی مویدی زاده افزود :ضروری است با فراهم کردن زیرساخت های لازم، سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت گیرد اما اکنون چالش های پیش رو را باید با توجه به امکانات و وضع موجود برطرف کرد.

وی تصریح کرد :با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سرخه فراهم است و مدیران شهرستانی برای فعالیت این سرمایه گذاران آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد : گازرسانی به شهرک صنعتی، آماده‌سازی خیابان‌های شهرک برای آسفالت‌ریزی و روکش، رفع نواقص برق واحدهای صنعتی، راه‌اندازی فیبرنوری تا ورودی شهرک و تخصیص زمین برای افزایش ظرفیت شهرک از جمله زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران در این شهرستان است.

وی با بیان این که 120 میلیارد ریال برای فعال سازی 10 واحد معدنی نیمه تعطیل این شهرستان اعتبار نیاز است، گفت: در سال 95 معادن فعال سرخه 69 واحد بود که اکنون به 86 واحد افزایش یافت و ذخیره معدنی نیز در شهرستان با افزایش سه میلیون تنی به 159 میلیون تن افزایش یافته است.

مویدی زاده تصریح کرد : تعداد معادن گچ استان از 49 واحد تا ابتدای سال 95 به 70 واحد رسید و باید برای تامین بازار فروش این واحدها برنامه ریزی های دقیق و منسجمی انجام شود.

استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا